Prive pensoen met gagarandeerd eindkapitaal

2 reacties

Sinds 1998 betaal ik premie voor een polis privé pensioen van toen nog de Postbank met een gegarandeerd eindkapitaal. De woekerpolischeck kan ik niet doen, omdat op mijn overzichten alleen het eindkapitaal vermeld staat.
Gezien de vele woekerpolissen die de laatste jaren opdoemen, vraag ik mij af hoe het met de kosten van deze polis zit. De Postbank verzekerde mij dat mijn polis geen woekerpolis was, omdat ik een gegarandeerd eindkapitaal zou krijgen. Toch heb ik er geen goed gevoel over en voor niks gaat de zon op, dus ik vraag mij af wanneer de konijn uit de hoed komt. Krijg ik de kosten alsnog gepresenteerd aan het eind van de looptijd?
Groet,
Corrie

door Corrie51 op 08 Feb 2011, 01:40

Corrie51 schreef:Sinds 1998 betaal ik premie voor een polis privé pensioen van toen nog de Postbank met een gegarandeerd eindkapitaal. De woekerpolischeck kan ik niet doen, omdat op mijn overzichten alleen het eindkapitaal vermeld staat.
Gezien de vele woekerpolissen die de laatste jaren opdoemen, vraag ik mij af hoe het met de kosten van deze polis zit. De Postbank verzekerde mij dat mijn polis geen woekerpolis was, omdat ik een gegarandeerd eindkapitaal zou krijgen. Toch heb ik er geen goed gevoel over en voor niks gaat de zon op, dus ik vraag mij af wanneer de konijn uit de hoed komt. Krijg ik de kosten alsnog gepresenteerd aan het eind van de looptijd?
Groet,
Corrie

ditzelfde heb ik mij ook afgevraagd.
ik denk echter dat de Postbank (ING) gelijk heeft, het bedrag is gegarandeerd. Aangezien de rente voor de opbouw van dit prive-pensioen vaststaat, is deze polis zo gek nog niet met de lage rentestand op dit moment....

met vriendelijke groet,
Huh

door huh op 01 Mrt 2011, 14:36