Overstapppen naar ASN-bank

36 reacties

Ook ik denk erover om over te stappen, maar naar de ASN-bank. Heeft iemand daar ervaring mee? En werkt dat echt zo simpel die overstapservice? Ik vertrouw dat voor geen cent, maar misschien onterecht.

door Antonia op 02 Jul 2009, 13:12

Antonia, ruim 4 jaar geleden heb ik via de website(www.asnbank.nl) een spaarrekening (ASN Ideaalsparen) geopend bij de ASN Bank. Ik ben zeer tevreden over hun dienstverlening.
Rente momenteel 4%, geen opnamebeperkingen, valt onder het garantiestelsel van de Nederlandse Bank. Wel moet aan deze spaarrekening een vaste betaalrekening gekoppeld worden om van daaruit bedragen over te boeken naar de spaarrekening en ook terugboekingen dienen via de betaalrekening te verlopen. Tip: Als je bij je huidige bankinstelling een betaalrekening hebt, kun je deze aan de spaarrekening koppelen en het geld van je spaarrekening bij je huidige instelling via je betaalrekening overboeken naar de nieuw te openen rekening. Ik ken helaas niet de voorwaarden van je huidige spaarrekening m.b.t. stortingen en eventuele opnamebeperkingen,dus ik kan je niet gericht adviseren.
Ik hoop desondanks dat ik je met deze informatie een eindje op weg geholpen heb.

groeten,
Jozef van Houte

door jvanhoute@tele2.nl op 03 Jul 2009, 00:13

waarschijnlijk wordt hier met iets geheel anders geantwoord. Sinds 1/1/09 biedt de ASNbank OOK de gewone dagelijkse betaalrekening aan-zoals ING/Postbank etc. Die IDEAALrek. is GEEN betaalrekening-maar een soort spaarrekening (belangrijkste is dat om die hoge rente te behouden je elke maand een bedrag moet storten van 50-250€-doe je dat niet-dan zakt de rente een heel stuk-staat allemaal op hun site en in de folders. Ook ik ben al heel lang klant van ASN en zeer tevreden over hun prompte en goede service als er wat is (niet dat er in die tijd vaak wat was aan problemen, hoor).
De overstap service-hoe die werk zal deels ook van je huidige bank afhangen-hun medewerking is uiteraard nodig. Gelet op overwegend positieve ervaringen zal het zeker niet aan de ASN liggen mocht er toch iets fout gaan-maar geheel uitsluiten dat er iets anders loopt kan je dat nooit.

door visseling op 21 Jul 2009, 14:38

Mensen bij ASN bank moet je geen bankrekening openen
Wil je een bankrekening ga dan naar andere banken zoals abn of rabo
met veel meer mogelijkheden
Mensen met een BKR die al een rekening hebben bij ASN
Let op zodra u een brief thuis krijgt met een formulier
ASN bank ZEER slechte bank.

door amsterdam op 16 Jun 2010, 15:45

Klopt Mensen ga niet naar ASN Bank

door willem op 16 Jun 2010, 15:47

ASN bank is geen bank maar een beleggings bank
ben je niet vermogend
ga dan niet over naar asn bank
want alleen die mensen met een vermogen hebben een voordeel bij asn
u met een normaal salaris heeft bij ASN niks te zoeken
ABN AMRO of FORTISBANK of RABOBANK
dat zijn de banken die voor u oke zijn

door Maartje op 16 Jun 2010, 15:52

Onlangs heb ik een bankrekening geopend bij de ASN. Binnen de door hun zelf aangegeven 13 werkdagen had ik een volledig werkende bankrekening (incl. pasjes).

De drie voorgaande reacties geven een negatief beeld over de ASN Bank zonder verdere inhoudelijke argumenten te geven waarom de ASN Bank slecht zou zijn. Zelf ben ik al jaren client van deze bank en heb nog nooit een negatief punt kunnen ontdekken. Ze hanteren zeer concurende rentetarieven en ook hun fondsen doen het gemiddeld goed. Verder spreekt mij hun doel en ideologie mij zeer aan.

Oke, ze hebben geen kantoor waar je even langs kan gaan, maar de meeste andere banken hebben hun kantoornetwerk ook al zeer uitgedund en zijn ze nog maar tijdens normale werktijden open, zodat je vrij moet nemen om heen te gaan.

Ik snap ten slotte de opmerking niet waarom alleen vermogenden daar zouden bankieren. Over het algemeen zijn juist de vermogenden zeer kritisch mbt de service. Misschien dat ze strengere regels hanteren voor mensen die rood staan. Ik zelf sta (uit principe) nooit rood dus ik heb dan ook geen ervaringen mbt dit punt. Maar.... als je negatief bent, geef dan ook aan waarom !!!

door Bovenkarspel op 20 Jun 2010, 14:48

Ik ben zeer te spreken over zowel de ASN-bank als de overstapservice.

Ik heb de afgelopen jaren al 3 keer gebruik gemaakt van de overstapservice en ik heb er geen enkel probleem mee gehad (Postbank -> Argenta -> DSB [Failliet] -> ASN). Zelfs na het faillissement van mijn voorlaatste bank (DSB dus) werkte de overstapservice uitstekend.

Voordelen betaalrekening ASN-bank:
- Je ontvangt 1% rente op het tegoed op je betaalrekening. De ASN-bank betaalrekening is niet gratis (18 euro per jaar) maar als je voldoende saldo op je rekening laat staan, kun je dit flink compenseren of zelfs positief uitkomen.
- De ASN codegenerator ('Digipass') is minder groot dan de andere banken die hier gebruik van maken, je hoeft hier ook je pinpas niet in te stoppen om 'm te kunnen gebruiken.
- Makkelijk geld overmaken naar het buitenland (buiten EU) en tegen (iets) gunstigere tarieven dan in ieder geval de ING (ontvangen bedragen op buitenlandse rekening vergeleken).
- Het geld van de ASN-bank wordt duurzaam belegd.

Nadelen ASN-bank:
- De ING (oud-Postbank) tan-code via SMS werkt in principe handiger; het scheelt weer een apparaat wat je mee moet slepen. Vrijwel alle banken werken echter tegenwoordig met zo'n codegenerator.
- Cash geld halen moet via een pinautomaat, je kunt geen geld bij een bankfiliaal halen. Als je duizenden euro's cash wilt halen, kan dit lastig zijn. Je kan geloof ik maximaal 1000 euro per dag uit de pinautomaat halen.

door Remco op 09 Jul 2010, 19:06

Twee weken terug heb ik ook een ASN Betaalrekening geopend. Ik ben jarenlang klant geweest bij de Rabo, maar ik ben die bank meer dan zat: duur, duurder, duurst en service, ho maar. Ze bellen niet terug en als ze al terugbellen komen ze beloftes niet na, etc, etc. Maar goed, dit gaat over de ASN.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over de ASN. Ik heb er al jaren een spaarrekening en nooit heb ik een probleem ermee gehad. Nu dus de betaalrekening erbij en ook dat gaat probleemloos. En wat echt een verademing is: hun klantenservice. Beleefd, vriendelijk ... gewoon prettig.

Ergens hierboven roept iemand dat de ASN niet voldoende diensten zou bieden. Grote banken bieden inderdaad meer toeters en bellen bij hun pakketten, maar daar betaal je dan ook voor. Van mij hoeft al dat gedoe niet. Het maakt alles nodeloos onoverzichtelijk. Prettig aan de ASN is dus dat, door de beperkte diensten, alles lekker snel te vinden is.

Verder sluit ik me aan bij één van de vorige schrijvers: het hele idee en de hele ideologie van de ASN is een enorm pluspunt. Ik vind het best prettig te weten dat mijn geld, hoe beperkt ook (...), niet wordt gebruikt om kinderen aan het werk te zetten. Verder vind ik het prettig om te zien dat het salaris van de directie binnen de perken blijft en in 2009 zelfs is gedaald ten opzichte van 2008. Deze lieden doen tenminste normaal.

Ik hoop alleen dat de ASN haar identiteit en goede kwaliteiten kan behouden naarmate zij groeit. Dat is vaak een lastige opgave... hoe groter de bank, hoe hebberiger...

door Hans op 22 Jul 2010, 21:20

Mensen, ik ben voor mijn zoon 3 maanden bezig geweest om een rekening te openen. Na 3 maanden de moed opgegeven.
Wat een triste bank zeg.

door Teleurgesteld_persoon op 26 Jul 2010, 14:57