Overstapppen naar ASN-bank

36 reacties

Ik heb zojuist een bankrekening geopend bij de ASN bank. Tot nu toe verloopt alles gladjes en ik zal de geïnteresseerden op de hoogte blijven houden van het verloop

door mark van den brand op 05 Aug 2011, 10:02

Voor zover een bank 'sympathiek' over kan komen, lijkt de ASN mij wel een sympathieke bank, na wat ik over hen heb gelezen: financieel.infonu.nl/diversen/84961-asn-bank-de-geschiedenis.html
Ik zit er ernstig over te denken om zeer binnenkort een rekening bij ASN te openen.

door Michael B op 25 Okt 2011, 14:05

De ASN Bank geeft mij in ieder geval een goede indruk. En ideëel sparen wil ik nu toch een keer 'proberen'. Dus ik heb een spaarrekening geopend en dat ging erg vlot.

door dwp op 12 Feb 2012, 23:24

Ongeveer 2 jaar geleden ben ik overgestapt naar ASN bank, ik heb een spaarrekening en betaalrekening. Geen moment spijt van gehad.

Sterke punten:
- ethische bank (beste score op www.eerlijkebankwijzer.nl)
- uitstekende klantenservice (nu het aantal klanten van de ASN bank exponentieel is gegroeid, is de reactietijd wel wat langer dan in het begin is mijn ervaring)
- goede concurrerende tarieven en rentepercentages
- simpele opzet: 1 reguliere spaarrekening, geen enkele beperkende voorwaarden, lokkertjes van tijdelijke rente/rentepuntenwinkel of een dergelijk achterlijk marketingverzinsel. Bij ING en andere banken heb ik het gevoel in de maling te worden genomen zodat de directie hun exorbitante bonussen kan blijven bijschrijven. Bij de ASN bank niet, daar is de klant koning.

Minpunten:
- Geen bankkantoren, dus bijv. geld storten is onmogelijk
- Geld overmaken m.b.v. calculator is omslachtig, dit apparaatje heb je niet altijd bij je (ik vind TAN-codes via GSM veel handiger)
- Hopelijk bieden ze in de toekomst ook een rekening aan voor (sport-)verenigingen, momenteel hebben ze geen zakelijke pakketten.

door M. op 14 Feb 2012, 15:22

Jammer dat de overstapservice niet werkt van sns naar asn.
Geeft meer rompslomp om over te gaan. Verder goed te spreken over asn.

door Gast op 24 Mrt 2012, 10:41

Wat een rare reacties, er lijken genoeg medewerkers van de andere banken te reageren....

Als men niet kan lezen en schrijven duurt het wel langer dan drie maanden om een rekening te openen.

door Paul Wikok op 19 Apr 2012, 14:07