3 reacties
Momenteel hebben wij een hypotheek van 250.000 euro (zonder NHG), bij de ABN.
Ons huis stond te koop voor 250.000.
Wegens scheiding staat het inmiddels te koop voor 239.000.
Overnemen huidige hypotheek op naam van mij lukt bij de ABN niet.
Echter bij een andere aanbieder wel.
Constructie is dan als volgt: huidige opbouw a 15.000 wordt afgelost, zodat het max te lenen lager is. Wel moet ik dan kosten gaan maken voor het omzetten (zo'n 5000 euro).
Heb nu geen NHG en dan wel.
Dan wordt mijn nieuwe hypotheek 243.000.. Als ik het huis dan ooit nog wil verkopen: blijft er waarschijnlijk een restschuld over.. NHG is hier dan geen vangnet voor denk ik? Want het is dan geen gedwongen verkoop? Of ik moet werkeloos raken bijv?
Maar als ik na paar jaar wil verhuizen dan neem ik het volledige verlies in mijn eentje lijkt mij?
Of de prijzen moeten aantrekken ;-) Maar dat gaat niet gebeuren.
Deze constructie kost mij een hoop geld, maar ik kan wel blijven wonen waar ik nu zit.. Wat is verstandig..
Graag reactie, alvast heel erg bedankt!
Je stelt een heleboel vragen in een kort bericht.
Ik heb veel te weinig informatie om te zeggen of het wel of niet lukt om de hypotheek alleen op jouw naam te laten zetten.
Maar het is de vraag wil je in de woning blijven wonen,of wil je de woning verkopen en met een restschuld blijven zitten.
Eerst moet je helder hebben wat wil ik , vervolgens kan je zien of dit gaat lukken bij een geldverstrekker. En wat is er mis met NHG.
Echter wacht niet te lang ( als het nu al kantje boord is ), veel geldverstrekkeres hebben de afgelopen weken de rente al weer een of meerder keren laten stijgen. De hogere rente zal je kans om te slagen negatief beinvloeden. Weet je dat een geringe restschuld weer is mee te financieren (box3) bij aankoop van een nieuwe woning. Wil je meer weten,neem dan contact op met:
Heine Kooistra / Jacob Braaksma
GeldXpert Noord Oost Friesland
9251MN Burgum ( zie beoordelingen op Independer)
http://www.GXNOF.nl
nofriesland@geldXpert.nl
0511-463922
Beste cdj,
Wat Heine Kooistra hierboven inderdaad al zegt, wanneer je een goed antwoord wil geven op je vragen heb je meer gegevens nodig. Eigenlijk heb je een hypotheekadviseur nodig die alles voor je op een rij zet.
Je kunt contact opnemen met bijvoorbeeld Heine Kooistra of een hypotheekadviseur in je buurt vinden via onze website: http://www.independer.nl/hypotheek/hypotheekadviseur.aspx
Succes!
Marga Lankreijer
Independer.nl