Independer Forum

Overlijdensrisicoverzekering & getrouwd & kinderen

Reacties
6
  1. vegetaaa

Mijn vrouw en ik willen graag een overlijdensrisicoverzekering gaan afsluiten. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Wij vragen ons af wat er gebeurd op het moment dat één van tweeën komt te overlijden en wat er gebeurd op het moment dat we beiden tegelijk komen te overlijden? Wij hebben namelijk twee kinderen en vragen ons af of de verzekering dan ook zou uitkeren aan onze minderjarige kinderen?

2. chadia el Barkaoui
    Beste heer en/ of mevrouw,

De standaard begunstiging is van toepassing en deze is als volgt:

1) Verzekeringnemer
    2) Partner van de verzekeringnemer
    3) Kinderen van de verzekeringnemer
    4) Erfgenamen van de verzekeringnemer

Deze standaardbegunstiging werkt op basis van ranking. Is nummer 1 er niet, dan is nummer 2 de begunstigde. Is deze er ook niet(meer), dan wordt de begunstigde automatisch nummer 3 enz.

Dus wanneer u beide tegelijk komt te overlijden gaat de uitkeringen naar uw kinderen.

Met vriendelijke groet,
  3. Gast
  4. Jamina
    Ik ga voortborduren op dezelfde vraag. Mijn partner en ik zijn ook getrouwd in gemeenschap van goederen. Mijn partner heeft destijds de woning gekocht. Wij hebben een ORV afgesloten. Ik ben begunstigde (vrouw). Inmiddels hebben we drie kinderen samen. En vraag ik me af of mijn partner (man) iets krijgt als ik kom te overlijden. En mij kinderen natuurlijk....
    Wij hebben nooit iets gewijzigd aan de polis. Moeten wij dat alsnog doen?

Mvg,
    Jamina
  5. Jamina
    Ik ga voortborduren op dezelfde vraag. Mijn partner en ik zijn ook getrouwd in gemeenschap van goederen. Mijn partner heeft destijds de woning gekocht. Wij hebben een ORV afgesloten. Ik ben begunstigde (vrouw). Inmiddels hebben we drie kinderen samen. En vraag ik me af of mijn partner (man) iets krijgt als ik kom te overlijden. En mij kinderen natuurlijk....
    Wij hebben nooit iets gewijzigd aan de polis. Moeten wij dat alsnog doen?

Mvg,
    Jamina
  6. chadia el Barkaoui
    Beste Jamina,

Als ik het zelf zo lees dan is alleen het leven van meneer verzekerd, dat betekend dat wanneer u dan komt te overlijden dat er niet word uitgekeerd. Maar goed verstandig is om deze vraag aan uw adviseur te stellen.
Plaats een reactie
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!