Orthodontiekosten indien overstappen ander verzekeraar

2 reacties

Ik heb 2 kinderen die momenteel beugelen. In mijn huidige verzekering zit een vergoeding (tot 18 jaar) voor orthodontie van 100% tot max. 2000,-. Omdat de rekeningen rechtstreeks worden ingediend bij verzekeraar had ik geen idee hoeveel van dit bedrag de kinderen al "verbruikt" hebben. Gister online gecheckt en geconsteerd dat zij beide nog zo'n 300,- over hebben. Nooit voldoende dus voor heel 2012 (verwachte einddatum is mei/juni 2013). Als ik nu overstap naar een andere verzekeraar, komen de orthodontiekosten dan weer op nul (wordt de teller gereset), m.a.w. kan ik dan bijv. weer kiezen voor 100% vergoeding met een bepaald maximum bedrag waardoor ik geen risico loop geconfronteerd te worden met hoge rekeningen? Word je altijd geaccepteerd als je beugelende kinderen hebt?

door Susan op 30 Dec 2011, 22:28

Susan schreef:Ik heb 2 kinderen die momenteel beugelen. In mijn huidige verzekering zit een vergoeding (tot 18 jaar) voor orthodontie van 100% tot max. 2000,-. Omdat de rekeningen rechtstreeks worden ingediend bij verzekeraar had ik geen idee hoeveel van dit bedrag de kinderen al "verbruikt" hebben. Gister online gecheckt en geconsteerd dat zij beide nog zo'n 300,- over hebben. Nooit voldoende dus voor heel 2012 (verwachte einddatum is mei/juni 2013). Als ik nu overstap naar een andere verzekeraar, komen de orthodontiekosten dan weer op nul (wordt de teller gereset), m.a.w. kan ik dan bijv. weer kiezen voor 100% vergoeding met een bepaald maximum bedrag waardoor ik geen risico loop geconfronteerd te worden met hoge rekeningen? Word je altijd geaccepteerd als je beugelende kinderen hebt?

Beste Susan,
Wanneer u overstapt van verzekeraar gaat de teller weer op nul. Let wel op dat u voor een verzekeraar kiest zonder medische acceptatie. Dit staat in de vergelijking vermeld per verzekeraar. Bekijk ook het vergoedingenoverzicht voor orthodontie tot en met 18 jaar. Komt u er niet uit? U kunt vandaag nog tot 16.00 bellen met onze klantenservice via telefoonnummer 035-6265544. Wij helpen u graag verder.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 31 Dec 2011, 13:50