Opel financiering - 5 jaar geen rente

6 reacties

Hallo,
Laat ik direct met de deur in huis vallen: ik ben geboren met een vorm van autisme, en ben 80 tot 100% afgekeurd.
Ik ontvang hiervoor een Wajong uitkering.
Opel heeft een actie, 5 jaar renteloos financieren en 5 jaar gratis onderhoud. Dat leek me wel wat,en dus een aanvraag tot financiering gedaan. Welke werd afgewezen.
In eerste instantie werd er door Opel Terberg als reden gegeven dat mijn lage inkomen de reden was dat mijn aanvraag geweigerd werd.

Mijn netto inkomen bedraagt zo'n 11000 euro per jaar. Ik woon in een huis wat eigendom is van onze familie, dus vrijwel geen vaste lasten, alleen zorgverzekering.

Nu is mijn vader ondernemer, en heb hem dit voorgelegd, en hij heeft dit aan zijn accountant voorgelegd.

Deze heeft toevallig een client welke een zoon heeft, die ook een Wajong uitkering heeft, en zonder problemen gebruik heeft kunnen maken van de 5+5 deal van Opel.
Waarna ik weer contact heb opgenomen met Opel Terberg.
Toen werd mij verteld dat de reden zou zijn dat ik al een krediet op mijn naam zou hebben staan, en hiervan dus een BKR registratie heb.

Dit vind ik heel erg raar, aangezien ik nog nooit een lening heb afgesloten, of iets per gespreide betaling aangekocht heb. Het enige wat ik me kan bedenken is de mogelijkheid tot rood staan op mijn betaalrekening,tot maximaal €500.

Wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt

door Kouwearie op 22 Nov 2011, 01:09

@Kouwearie,

Als je een overzicht wilt hebben van de gegevens die over jou bij BKR staan vermeld kun je die bij BKR opvragen. Ik heb de juiste pagina alvast voor je gezocht met toelichting: http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=26

Verder, ik kan me voorstellen dat gezien de hoogte van het inkomen en de mogelijke aanwezigheid van een krediet op betaalrekening men de financieringsaanvraag heeft afgewezen. Het is dan uiteraard wel vreemd dat iemand in een vergelijkbare situatie wel de lening heeft gekregen. Je zou zeggen dat er ergens een verschil moet zijn in inkomen, hoogte van de gevraagde lening of bestaande kredieten.

Mogelijke oplossing is de financiering door je vader te laten oppakken. Dat hij de aanvraag voor zichzelf doet dus.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Chris Oosterling op 22 Nov 2011, 14:15

Maar ik heb vanwege de WAjong uitkering juist veel meer zekerheid dan iemand met een normaal dienstverband. Zelfs al zou ik gaan werken en weer werkloos worden, heb ik direct weer recht op deze uitkering, hoef dus niet weer opnieuw een aanvraag in te dienen. En het krediet op mn betaalrekening bedraagt maar €500,-..
Ik heb ook geen woonlasten. Zou het wel mogelijk zijn een persoonlijke lening te krijgen met een menselijk rentetarief?

door Kouwearie op 22 Nov 2011, 14:39

Eens dat een Wajong uitkering veel zekerheid biedt. Het zit 'm hier ook meer in de hoogte van de uitkering. Kredietverstrekkers gaan er standaard vanuit dat een alleenstaande 723 euro per maand aan kosten levensonderhoud heeft. Exclusief woonlasten. Dat blijft er niet heel veel over om te besteden aan een lening. Dus stel dat je inderdaad een lening kunt krijgen, dan is dat mijns inziens niet voldoende om een nieuwe auto te financieren.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben bel ons dan even. We staan je graag te woord. Ons telefoonnummer is 035-626 55 89

Gebruikers-avatar
Moderator

door Chris Oosterling op 22 Nov 2011, 17:53

Het gaat ook niet om volledige financiering.
De auto kost: € 18.777,25

Inruilwaarde huidige auto: € 5.000,00-

Totaal te financieren bedrag (incl. BTW): € 13.777,25

Wat zou neerkomen op een €230 p/m bij een looptijd van 60 maanden.

Ik neem morgen even contact met jullie op. Alvast bedankt.

door Kouwearie op 22 Nov 2011, 18:34

Nog een puntje, mijn vader wil garant voor me staan, maar hij wil hiervoor niet bij het BKR aangemeld worden als kredietnemer. Ik zal even uitleg geven waarom niet. Het bedrijf heeft een omzet van zo'n €200.000,-. Door continue te blijven investeren,(Bio-massa installatie, zonneenergiesysteem, etc etc) en om zo min mogelijk belasting te hoeven betalen, is de winst niet heel hoog, zo'n €30.000,-. Nu wil mijn vader een nieuw pand bouwen, en het verkrijgen van een hypotheek levert op dit moment al grote problemen op, zelfs met een saldo van meer dan €100.000,- en waarde van het vastgoed van zo'n miljoen euro, waarop op dit moment nog geen 2 ton hypotheek zit. En mijn vader koop zelf echt niets op basis van krediet of gespreide betaling..

door Kouwearie op 22 Nov 2011, 19:09