onjuist

4 reacties

De informatie die Independer geeft over de Toprekening bij ING is onjuist.
Er staat bij Independer dat de rente 3.5% is en minimaal 25 euro p/m moet worden bespaard.
De rente bedraagt in werkelijkheid 3,5 % voor de eerste 6 maanden en daarna 3% en er is geen maandelijkse storting vereist.
Alleen de info over de eerste storting van 5000 was correct.

door Robin Sandnoble op 26 Jul 2009, 09:45

Bedankt voor dit bericht. De rente zal na 3 maanden al dalen naar 3% rente, wij hebben dit er nu bij vermeld.

Het automatisch sparen komt door een technisch probleem, wij proberen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 27 Jul 2009, 16:14

De DSB bank biedt een rente op de termijndeposito van 5,25% (10 jaar). Als ik echter ga bekijken hoeveel ik na 10 jaar ontvang is dat minder dan bij de ABN/AMRO met 4,5%. Waarschijnlijk wordt er geen rente op rente vergoedt bij DSB. De vergelijking die zo via independer wordt geschetst lijkt mij niet juist.

door Tineke op 06 Sep 2009, 12:28

DSB Bank vergoedt inderdaad geen rente op rente, net als de meeste deposito's keren zij de rente uit op een tegenrekening. Bij ABN Amro heb je de keuze, je kan het laten uitbetalen naar een tegenrekening of je kunt het laten bijschrijven op het deposito. De berekeningsmodule op de website van ABN Amro gaat automatisch uit van bijschrijven op de rekening.

Aangezien het een keuze is om rente te laten bijschrijven op een spaardeposito kun je dit niet meenemen in een vergelijking.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 07 Sep 2009, 10:46