NIBC

4 reacties

Heb hier een tijd geleden een internetspaarrekening en een deposito geopend. Moest alleen een paar dagen wachten op een lijst met zogenaamde TAN codes om overboekingen te kunnen doen. Wie weet of dit systeem van TAN codes wel waterdicht is en mijn geld wel veilig is? Normaal bankier ik bij ABN AMRO met zo'n apparaatje met pin codes.

door Florian op 22 Mei 2009, 00:16

Naast het invoeren van een tan code moet u ook een gebruikersnaam en een wachtwoord invoeren. Op de website http://www.driekeerkloppen.nl vindt u meer informatie over de extra veiligheidmaatregelen die u kunt nemen.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 25 Mei 2009, 10:58

bij de oude Postbank=nu ING kun je zelfs met je gewone betaalrek. kiezen tussen TAN-codes of via mobiel steeds apart doorgegeven codes. ze willen wel van de lijst met TAN af-maar niet iedereen heeft mobiel of die steeds bij de hand. diverse andere spaarbanken werken ook met TAN. Een belangrijke overweging is dat vanaf dit soort SPAARrek. je tegenrek. moet opgeven-en alleen daarnaar boeken ze over. dat zijn dus rekeningen ook op je eigen naam-dus een uiterst slimme Skimmer uit Malaysia of zo kan dan nog niet aan jouw geld peuteren-als hij het al kan, dan alleen naar een andere rek van jou=nix kwijt!. Maar zoals alles in dit leven-100,1% garantie is gewoon niet mogelijk-en geld is een heel verleidelijke bron voor kwaadwillenden en ander gespuis-soms enkel maar om te tonen dat er een weg is om er toch aan te komen. ook me die apparaatjes zal vast wel een heel slim type een weg tot fraude mee weten te vinden-als niet heden, dan wel morgen/volgend jaar met weer betere techniek

door visseling op 21 Jul 2009, 14:44

Is veilig en zoniet betaald de bank je wel weer terug. gewoon NOOIT je codes weggeven aan niemand niet. De bank zal ze nooit zomaar vragen alleen bij een opdracht die je zelf ingevoerd hebt.

door AnneMarie op 23 Jul 2009, 20:06