MoneYou

36 reacties

Ik ben ontzettend ontevreden over de service van Moneyou. In mijn omgeving hebben meerdere mensen zo'n rekening, zonder problemen. Ik heb vanaf de dag dat ik de rekening heb geopend een ontzettend groot probleem: ik heb nog geen ENKELE keer kunnen inloggen! Met andere woorden: ik kan al vanaf Januari niet bij mijn spaargeld omdat er telkens technische fouten in beeld komen die NIET worden opgelost door Moneyou.

De service bij klachten is niet belabberd, maar is er gewoonweg helemaal NIET.

Al vanaf Januari heb ik zeker 7 e-mails gestuurd, minstens 8 keer gebeld en telkens krijg ik hetzelfde verhaal te horen: 'wij zullen dit voor u gaan oplossen'.

Je raad het al, NOOIT teruggebeld door hen, mijn geld staat daar nog steeds vast dus er rest mij -na al mijn klachten- niets anders dan een rechtszaak te beginnen om het geld wat moneyou steelt (het is en blijft mijn eigendom) via juridische wegen te incasseren. Het is gewoon een vreemd gedoe daar. Reageren echt nergens op, je wordt als klant totaal niet serieus genomen. Je kan klagen tot je een ons weegt, het heeft geen enkel nut. Ik ben één keer teruggebeld met een keiharde leugen: er werd gezegd dat het geld is overgeboekt naar mijn rekening, NOOIT iets ontvangen.

Ik merk nu in mijn omgeving bij mede-moneyou spaarders dat er hierdoor ook bij hen ook onrust ontstaat: je zal het geld maar nodig hebben (zoals in mijn geval, ik heb verdorie een lening af moeten sluiten!) en er gewoon weg niet over kunnen beschikken.. vreselijk is dat.

Kortom: voor mij nooit meer moneyou. Een rekening openen gaat erg snel, klachten van klanten oplossen gebeurt totaal niet.

door Moneyou op 19 Mrt 2010, 12:43

Ik heb zelfde ervaring. Had op 1 april 2010 een overboeking gedaan van moneyou naar tegenrekening. Er werd niets overgemaakt maar kon sindsdien niet meer inloggen bij Moneyou. Abonnement geblokkeerd. Op emails krijg je alleen domme antwoorden. Als je belt wordt je op een keurige manier afgekat. Na zeker 10 keer bellen en pas na ENORM kwaad worden aan de telefoon, werd ik doorverbonden met "de backoffice". Toen bleek een "batch" met betalingen van 1 april niet uitgevoerd. De backoffice medewerker zou het met IT regelen en inderdaad ontving ik rond 13 april het overgeboekte bedrag. Ik heb talloze emails gestuurd en zeker 10 keer gebeld voordat dit opgelost was en NOOIT kreeg ik enig excuus. Voor mij NOOIT meer moneyou. Klantenservice kennen ze niet. Enige voordeel is dat klantenservice een 0800 nummer is.

door Peeterz op 15 Apr 2010, 13:39

Moneyou was in het begin even leuk i.v.m. de rente, maar dan is dan ook alles mee gezegd. Bij ons begon de ellende toen we de tegenrekening wilden veranderen. Is alleen mogelijk door een geheel nieuw account te maken (met daarbij de hele riedel van ID etc opnieuw insturen). "Voor de veiligheid, meneer". Wat een onzin, kijk hoe dat bij b.v. Alex gaat. Helpdesk reageert nogal kribbig als je dat vermeldt.

Dan maar de rekening gesloten. Stik, meteen alles weg - geen mutaties meer te zien, zelfs geen afschriften meer te downloaden. Op vragen daarover komt steevast een kort en fout antwoord over het jaaroverzicht (daar vroeg ik dus niet naar).

Kortom, deze club heeft geen idee wat klantvriendelijkheid is. Niet bij de helpdesk en niet op de site. Weg met deze "bank" - clubs die niets geleerd hebben van de kredietcrisis kunnen we missen als kiespijn!

door Buck op 03 Mei 2010, 16:31

Het wijzigen van de tegenrekening kost rentedagen door het overboeken van de oude naar de nieuwe rekening. MoneYou moet hun programma dusdanig wijzigen dat de tegenrekening van de bestaande rekening online kan worden gewijzigd. MoneYou kan, net als nu, adhv de eerste storting controleren of beide tenaamstellingen overeenkomen.

door realist op 20 Sep 2010, 15:45

Vorige week een aanvraag ingediend bij MoneYou voor een hypotheek. Hierbij dien je (uiteraard) een hoop gegevens in te vullen. De enige emailregel die wij terug ontvingen van MoneYou was: wij verstrekken geen hypotheek aan zelfstandige ondernemers.
Zojuist de tip gegeven om dat dan ook in hun website te vermelden, dan hoeven zelfstandige ondernemers geen vruchteloze aanvragen te doen. Dus zelfstandige ondernemers, het is duidelijk: voor een hypotheek niet naar Moneyou!

door deniet1@xs4all.nl op 28 Sep 2010, 13:25

Sinds 1 jaar had ik een spaarrekening waar ik tevreden mee was. wat mij op viel was dat de rente elke keer bij hen in het voordeel naar beneden werd bijgesteld. Gelukkig kwam daar de kwartaalspaarrekenig voor de trouwe spaardersklant met een beloningsopslag. Na deze afgesloten te hebben kreeg ik een mailtje dat door de ontwikkelingen op de rentemarkt de rente naar beneden moest worden bijgesteld. Gelijkertijd kreeg ik via Google alert te lezen dat MoneYou de hypotheekrente naar boven had bijgesteld. Daat ik nu in de gaten ging krijgen dat ze geen haar beter waren dan de voormalige Postbank en huidige ING met hun slaapspaarders te beduvelen heb ik mijn rekenig direct opgezegd en wel met de korting van de kwartaalrentebeloning. Het zijn graaiers en blijven graaiers, de spaarrente naar beneden en de hypotheek naar boven. iedere keer als je denkt eerlijk te worden behandeld dan kom je later toch weer super bedrogen uit. Zij vergroten hun buffer en maken die van de spaarder steeds kleiner. De grote baas van ABN-AMRO Zalm zal de boel wel ff inorde maken.

door Wegwezen op 24 Nov 2010, 11:28