lening voor niet ingezetene

3 reacties

Ik ben niet ingezetene in Nederland, woon in Zuid Afrika en werk wel voor een Nederlandse werkgever. ik overweeg een flink bedrag te lenen in Nederland - indien mogelijk - om hier een huis te bouwen. Dit gezien de hoge hypotheekrente hier. Zijn daar mogelijkheden voor?

door Rein op 01 Okt 2009, 21:47

Helaas Rein, daar zullen geldverstrekkers niet aan beginnen. Immers, een flink bedrag lenen aan iemand die niet in Nederland woont waarbij ook het onderpand voor de lening niet in Nederland staat of gebouwd wordt zou een zeer risicovolle (geld)verstrekking zijn.

mvg,
Frits

door Frits op 02 Okt 2009, 09:20

Is er een financiële instelling die geld leent aan een niet ingezetene?
In mijn geval: wij gaan in Peru wonen.
Inkomen (lijfrente 3/m p.mnd. netto, en vanaf 65 (?) jaar pensioen/AOW) komt uit Nederland én wordt op een Nederlandse bankrekening gestort.
Heb daarnaast een Levensloop van 80/m bij een Ned. Bank.
Voor de gedeeltelijke financiering van ons huis in Peru wil ik in Nederland (rente véél lager) 50/m lenen.
Ik wil aflossen dmv de uitkering van een levensverzekering (40/m, Zwitserleven) in 2018. de resterende 10/m gedurende de komende 8 jaar, maandelijkse afl.
Met andere woorden: doordat mijn hele financiële hebben en houden in Nederland is, heeft een financiële instelling m.i. voldoende grip en zekerheid voor de terugbetaling.
Dus zie ik geen krediettechnische reden om een lening te weigeren of zie ik dat verkeerd?

door JanD op 04 Okt 2009, 10:38