Independer Forum

Klacht FBTO

Reacties
18
  1. Mike
    Ook ik ben niet tevreden over hoe FBTO met klanten omgaat. In december heb ik de module Module Gezichtszorg & Orthodontie aangezet omdat ik scheve tanden heb en daar graag vanaf wil. Mijn ogen en mijn oren zijn prima, dus daar heb ik het niet voor nodig.

Ik ben al helemaal in gesprek met de orthodontist, als hij mij verteld dat niets wordt vergoed. Sinds dit jaar is het zo aangepast dat je alleen tot je 18de orthodontie krijgt vergoed.. Dit had FBTO wel duidelijk op de site mogen zetten!

Ook een klacht sturen naar FBTO heeft nul op rekest geleverd. Ze hebben niet eens een mail terug gestuurd!

FBTO was altijd een fijne zorgverlener, maar ik denk er toch sterk over om te wisselen van zorgverlener!
  2. Gebruikersavatar
    Dianne Sie Berichten: 10
    Beste Mike,

Vervelend dat u niet tevreden bent over FBTO. Begrijpelijk dat u duidelijke informatie voor komend jaar had willen hebben. Het is ook niet netjes dat u nog geen reactie heeft gehad op uw e-mail.

Aangezien u eerder wel tevreden was over de FBTO is het misschien verstandig om telefonisch contact met de FBTO op te nemen om samen te kijken of er een oplossing mogelijk is. U zou hiervoor telefonisch contact op kunnen nemen met de verzekeraar: 058 2345678. Wellicht dat u op die manier (betere) hulp krijgt.

Mocht u er niet met hen uitkomen, dan kunt u eventueel verdere stappen willen ondernemen. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (https://www.skgz.nl/).

Met vriendelijke groet,
    Dianne Sie
    Independer
  3. Mark7654
    Ik had dubbele rekening betaald bij FBTO.
    Ik zit al ruim 2 weken achter mijn geld aan.
    Ruim 250 euro. Dit is heel veel geld voor mij.
    Na beloften wanneer het op de rekening zou komen staat het er na 2 weken nog niet. Boos gebeld maar de leidinggevende wilden ze niet geven aan de lijn. Die zou namelijk hetzelfde vertellen.
    Nog een keer gebeld toen werd de haak erop gegooid. Zo wordt er dus omgegaan met klanten van FBTO. Ik heb vanmiddag mijn advocaat gebeld en maak er werk van. Ik ben 3 jaar lid bij FBTO maar ik word er nooit meer lid van. Ik raad iedereen FBTO af. Schandalige behandeling. Loze beloften. Boevennest
  4. M.Hen
    Ik ben al een jaar bezig over een vergoeding hersteloord Orchidee Bleiswijk voor mijn operatie gebeld en werd gezegd geen probleem U bent hier voor verzekerd ik wordt letterlijk in de maling genomen afgelopen donderdag en vandaag alleen maar gebeld en emails gestuurd mijn polis opgestuurd ik ben er klaar mee
  5. Jaap K.
    Helaas had ik door een moeilijke periode een betalingsachterstand bij FBTO. Hiervoor is er redelijk contact geweest en een betaalregeling afgesproken. Echter hebben ze wel meteen mijn aanvullende 'fysio' module (spieren en gewrichten) uitgezet. Maar gezien ik aan een hernia ben geopereerd heb ik deze module ontzettend hard nodig, omdat ik elke week minsten 1 keer naar de fysio moet voor het hersteltraject.

FBTO geeft als antwoord dat nou net deze module pas weer aangezet kan worden in het nieuwe jaar, en dat ze geen uitzondering gaan maken. Ik moet de aankomende 1000 tot 2000 euro zelf maar ophoesten.

Je wilt niet weten hoeveel extra stress en problemen dit oplevert, naast het feit dat ik dit gewoon niet kan betalen. Ik zal dus waarschijnlijk weer op de operatietafel terecht komen, omdat ik het hersteltraject niet af kan maken. Maar ach, die operatie wordt in ieder geval wel vergoed?

Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor het te laat betalen, maar heb dit alleszins netjes en snel opgelost. De manier waarop FBTO hiermee is omgegaan, totaal geen oplossing willen bieden, is ronduit onmenselijk. "het staat in de voorwaarden dat we modules uit mogen zetten bij wanbetaling, dus het is uw eigen fout". Helaas hebben ze gelijk, maar op deze manier zaken doen met de gezondheid van mensen is belachelijk.

Volgend jaar zeker weer terug naar Zilveren Kruis, geen idee waarom ik daar ooit weg ben gegaan. Ook wel eens te weinig op mijn rekening gehad, maar altijd coulant en klantvriendelijk. FBTO heeft als slogan "de klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland" te zijn. Krab jezelf maar eens flink achter de oren voordat je hier in trapt.
  6. Arashy
    Mensen pas op voor dit bedrijf, doe geen zaken!

In 2015 hebben we onze eigen risico van 2 keer een bedrag van 14.53 en 14.66 aan FBTO betaald eentje op 29-12-2015 en de andere op 25-11-2015 vervolgens een brief van Syncasso(deurwaarder) dat die bedragen nog open staan, Fbto gebeld en bewijzen getoond en het zou verder afgehandeld worden door hun dus nergens zorgen over maken, paar maanden later weer een brief deurwaarder voor een rechtbank zitting over het zelfde kwestie, weer heen en weer gebeld en bij fbto klacht ingediend en weer zou het geregeld worden want er was inderdaad op tijd betaald,8 maanden later dus nu kreeg ik van mijn werkgever te horen dat er loonbeslag is van deurwaarder voor ja hoor dezelfde kwestie, nu na 100 mails en 100 belletjes verder, wordt er gezegd dat het wel terecht is want ik had maar op de zitting aanwezig moeten zijn, want ik heb wel betaald maar de deurwaarder kosten( 547 euro) moeten nog wel betaald worden, er wordt gezegd dat een bedrag niet op tijd is betaald namelijk 14,66 is bij hun als betaald genoteerd op 1 April 2016 terwijl ik met bewijs(bank afschrift) laat zien dat het 25-11-2015 is betaald. ze willen maar niet luisteren en terwijl ze wel excuses aanbieden dat ze onze eerste klacht niet goed hebben afgehandeld dus zo krom dubbelzinnig, je voelt je machteloos terwijl je helemaal gelijk hebt, dit zijn gewoon criminele praktijken in mijn ogen, over de rug van hardwerkende mensen op deze manier geld verdienen, door mijn loonbeslag staat mijn baan op het spel omdat mijn baan gevoelig is en eist een gezonde financiële situatie, ik ga hier werk van maken , zal een advocaat in dienst nemen en via sociaal media en alle andere kanalen mijn stem laten horen en Nederland waarschuwen voor een amateuristische en onprofessionele bedrijf dat FBTO heet. ik zal ook geen genoegen nemen met een excuus.
  7. Peperzak
    Ze laten de rekeningen heel lang bij administratie liggen zodat het lekker op loopt ten voordelen van de fbto. Ik zoek volgend jaar 'n andere aanbieder
  8. hansje
    Plotsklaps een premieverhoging van liefst 20% voor een rechtsbijstandsverzekering .. gaat het nog?

Verontschuldiging: De steigende kosten!

Géén bericht daarover of de FBTO-organisatie haar kosten niet beter kan beheersen of het feit, dat àndere klanten steeds vaker gaan claimen?

Ik claimde nooit iets, maar kies nu wel voor afhaken! Ik ben toch niet gek!
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!