Kinderen 'gratis' maar waarom komt er dan een dure polis uit

3 reacties

Ik begrijp dit niet...

kinderen zijn GRATIS meeverzekerd.

maar
als ik aanvink 'alleen voor mezelf' komt er uit allerlei vergelijkingsprogramma's een heel ander aanbod dan wanneer ik (naar waarheid '1 kind' invul.

Met kind zit ik sowieso 20 euro per maand hoger.

Dat kan toch niet kloppen? Of ben je heel sneaky uitgesloten van 'gewone' polissen als je een gezin hebt? Dat je met kinderen alleen recht hebt op een duurdere verzekering?? Klinkt fout.

Ik heb gemaild hoor (nog geen reactie), maar het viel me op en het viel me tegen dat je zo moet uitkijken.

door Carolies op 23 Dec 2011, 17:22

Carolies schreef:Ik begrijp dit niet...

kinderen zijn GRATIS meeverzekerd.

maar
als ik aanvink 'alleen voor mezelf' komt er uit allerlei vergelijkingsprogramma's een heel ander aanbod dan wanneer ik (naar waarheid '1 kind' invul.

Met kind zit ik sowieso 20 euro per maand hoger.

Dat kan toch niet kloppen? Of ben je heel sneaky uitgesloten van 'gewone' polissen als je een gezin hebt? Dat je met kinderen alleen recht hebt op een duurdere verzekering?? Klinkt fout.

Ik heb gemaild hoor (nog geen reactie), maar het viel me op en het viel me tegen dat je zo moet uitkijken.

Sommige verzekeraars rekenen voor kinderen onder de 18 jaar een vergoeding voor bepaalde aanvullingen, zoals bijvoorbeeld orthodontie. Dit hoeft u uiteraard niet mee te verzekeren en kunt u uitzetten bij uw dekkingswensen in de vergelijking.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 27 Dec 2011, 17:04

Het kan ook komen doordat er geadviseerd wordt om zelf een duurdere aanvullende verzekering af te sluiten, zodat uw kind gratis voor deze duurdere aanvullende verzekering is verzekerd.

door P Jansen op 04 Jan 2012, 09:46