hypotheek in buitenland

4 reacties

Vandaag hoorden we -opnieuw- dat de Nederlandse banken een erg hoge opslag rekenen over hun hypotheken. In het buitenland schijnen de hypotheken lager te liggen dan in Nederland. Kan ik zonder problemen een hypotheek in het buitenland afsluiten?

door weijman op 10 Aug 2010, 21:58

Een buitenlandse geldverstrekker is waarschijnlijk niet bereid om een woning in Nederland te financieren en als dit wel zou kunnen gelden hier vaak opslagen voor waardoor het verschil in rente minimaal wordt

door Gast op 20 Aug 2010, 12:20

Een hypotheek afsluiten bij een buitenlandse bank is op zich wel mogelijk. Ik heb laatst voor een klant onderzoek verricht om bij een zwitserse bank een hypotheek af te sluiten. Ik heb even gegoogled en zag dat er zeer hoge bemiddelingskosten werden gevraagd. Hier werd je echt niet vrolijk van. Dit moet wel terugverdiend worden anders heeft het geen zin, en kan je beter een goede hypotheekverstrekker in Nederland zoeken, waar de opslagen klein zijn en een adviseur die nog met een lage bemiddelingsfee werkt. Vraag me maar eens wat wij zouden rekenen. zie GXNOF.nl , Dienstverleningsdocument. Alle bedragen die hierin worden genoemd zijn uiteraard bespreekbaar.
Heine Kooistra
GeldXpert Noord Oost Friesland
Burgum

door Gast op 23 Aug 2011, 20:16

Een hypotheek in het buitenland krijgen is lastig, maar niet onmogelijk. Je kunt bij bijvoorbeeld Rabobank kijken of ze jou in het buitenland willen financieren, die zijn nogal internationaal. Of je kijkt bij een buitenlandse bank, die nemen al gauw genoegen met een voorstel voor een onderpand..

De Europese regering is een tijd geleden akkoord gegaan met een standaard voor Europese kredietverstrekkers. Dat kan zowel in je voor- als nadeel werken. Ik heb hier laatst een artikel over geschreven: infolening.nl/lening-in-het-buitenland-afsluiten/

Succes!

door Davey op 20 Sep 2011, 14:44