Independer Forum

Hypotheek: algemeen

Algemene vragen of opmerkingen over het afsluiten van een hypotheek|Stel hier je algemene vragen over je hypotheek, hypotheekvormen (zoals een spaarhypotheek of een lineaire hypotheek) en hypotheekvoorwaarden.

Hypotheek Nederlandse woning als je in het buitenland woont. Beste heer/mevrouw, Ik woon en werk als Nederlander in Engeland en ik ben dan ook uitgeschreven bij de gemeente in Nederland. Mijn belasting betaal ik in Engeland, maar ik wil nu graag een...
Reacties
32
Bekeken
28611
Gestart door:
Gast
op
Nieuwe hypotheek, huidig huis nog niet verkocht We hebben vorige week een huis gekocht (voorlopig koopcontract getekend ovv financiering) en zijn ons nu aan het verdiepen in hypotheken. Ons huidige appartement moet worden terugverkocht aan de woningbouwvereniging waarvoor een...
Reacties
1
Bekeken
40
Gestart door:
Flo-mo
op
Hypotheek met BKR nog mogelijk? Dag mensen! Ten eerste mijn verhaal: Wegens aanhoudende schulden bij mijn broer heb ik hem geholpen door de door mij in 2005 ontvangen creditcard te gebruiken om zijn schulden te voldoen. Met mijn broer...
Reacties
6
Bekeken
10613
Gestart door:
Arnold
op
Hypotheekaanvraag veiligheidszaken Wie heeft ervaring met het volgende: het doorsturen van een hypotheekaanvraag naar de veiligheidszaken vd bank? We hebben nooit en nooit fraude gepleegd en hebben helemaal geen strafblad...graag je ervaring met ons...
Reacties
1
Bekeken
2576
Gestart door:
Kim
op
boeterent omzeilen Mijn dochter heeft een hyp. van 250.000 tegen 4,9% rentevast voor 20jaar Loopt nog 12jaar. Bij oversluiten een boeterente van meer dan 20.000 Stel: Ik koop het huis van haar, dan is er geen boeterente. Meteen erna...
Reacties
34
Bekeken
10823
Gestart door:
job
op
alternatief voor overbruggingskrediet voorbeeld: Aankoop NIEUWE woning op 1 mei 2017 voor 150.000 euro (inclusief kosten koper). Verkoop OUDE woning met overwaarde van 100.000 euro op 15 mei 2017 (echter is koopcontract nog niet definitief) Het inkomen is...
Reacties
1
Bekeken
307
Gestart door:
pvb
op
Vast contract & ZZP'er; what to do? Hey allen, Als ik op het web zoek naar antwoorden over hoe ZZP'er een hypotheekaanvraag kunnen regelen, dan gaan ze vooral uit van dat de ZZP'er de hoofdaanvrager is. Mijn situatie is al...
Reacties
1
Bekeken
244
Gestart door:
ZZPer
op
Oversluiten bankspaarhypotheek Hallo, Ik heb een bankspaarhypotheek die loopt tot 2028, met rentevast tot 1-6-2016. Gespaard saldo is 9.000,=, totale schuld 40.0000,=. (maw, tot 2028 loopt spaarsaldo op naar totaal 40.000,=). Omzetten naar een lineaire...
Reacties
2
Bekeken
289
Gestart door:
Mark12345
op
Restschuld betalen uit opbouw spaarhypotheek Wij hebben een huis gekocht en gaan ons huidige huis in de verkoop doen. Wij zullen hieraan een restschuld overhouden (ca. 20.000 euro). Klopt het dat we het reeds opgebouwde spaardeel van...
Reacties
6
Bekeken
20700
Gestart door:
steenbok001
op
tweede huis kopen We hebben een huis in Roermond met een spaarhypotheek looptijd 20 jaar van 124000 euro waarvan inmiddels 14000 euro gespaard is. Deze hypotheek kan tot 150000 euro verhoogd worden zonder tussenkomst van...
Reacties
2
Bekeken
514
Gestart door:
Jos
op
inleg spaarhypotheek, mag je ook een jaar niets inleggen We willen extra geld storten in het opbouwpotje van onze hypotheek maar omdat we de 1:10 grens niet mogen overschrijden kan dat alleen met looptijdverkorting (naar 22 ipv 23 jaar). Nu vraag...
Reacties
1
Bekeken
672
Gestart door:
maa123
op
telt dit mee bij hypotheekberekening? Hallo, Wij willen verhuizen. Ons huis is volledig afbetaald en heeft overwaarde, alleen heb ik eigen bedrijf (BV) met een modaal inkomen en mijn partner (ZZP'er) verdient weinig. We hebben wel nog "vermogen" in...
Reacties
2
Bekeken
1261
Gestart door:
PaulB.
op
Hypotheek: 50% van de waarde van de woning Hallo, Ik wil een huis kopen, waarbij 50% van de waarde van de woning door eigen geld gefinancierd wordt. Nu ben ik juist niet op zoek naar allerlei adviseurs etc, maar gewoon...
Reacties
1
Bekeken
769
Gestart door:
sem
op
Eigen huis houden en`woning huren tegelijk Ik ben eigenaar van een huis (koopwoning met hypotheek). Ik ben ingschreven in mijn eigen gemeente. Ik heb een nieuwe baan, te ver van mijn woning. Reizen is geen optie meer. Mag ik een...
Reacties
1
Bekeken
725
Gestart door:
JJansen
op
Eigen huis houden en`woning huren tegelijk Ik heb eigenaar van een huis (koopwoning met hypotheek). Ik ben ingschreven in mijn eigen gemeente. Ik heb een nieuwe baan, te ver van mijn woning. Reizen is geen optie meer. Mag ik een...
Reacties
0
Bekeken
592
Gestart door:
JJansen
op
Wonen in Nederland met buitenlands loon Ik verdien mijn loon in het buitenland, krijg betaald in GBP en draag daar ook loonbelasting af. Wel ben ik nog belastingplichtig in Nederland omdat ik hier gewoon woonachtig ben en dus...
Reacties
1
Bekeken
694
Gestart door:
Barks
op
losse overbrugging Mijn ouders verhuizen naar een kleinere woning. Voor de nieuwe woning is geen hypotheek nodig, maar de eerste maand moet overbrugd worden omdat daarna pas de opbrengsten van de oude woning vrijkomen....
Reacties
7
Bekeken
7222
Gestart door:
ellie
op
Beoordeling Florius Wanneer je nu werkelijk walgelijk behandeld wilt worden, ga dan een hypotheek aan bij FLORIUS. Geen enkel eerlijke manier van handelen en alleen uit op zoveel mogelijk winst zonder ook maar op...
Reacties
2
Bekeken
844
Gestart door:
Jan Bremer
op
verhuur tweede huis In december 2015 hebben wij een huis gekocht via ING met een deel bankspaar-, deels annuïteitenhypotheek en stukje aflossingsvrij. Aan de ING adviseur, die ons de hypotheek heeft vertrekt, hebben wij de...
Reacties
1
Bekeken
1035
Gestart door:
moha
op
ontslag voor verkijgen hypotheek Een vraag: ik wil ontslag nemen bij mijn huidige baan, terwijl ik in het aanvraagtraject zit van een hypotheek uitwerkperiode is 2 maanden en moet nog gestart worden, binnen deze twee maanden moet de...
Reacties
0
Bekeken
914
Gestart door:
Thomba
op
Ontslag nemen voor passeren (met direct nieuw contract) Hallo, Mijn vraag: wij hebben een huis gekocht en krijgen 1 september de sleutel. Nu wil ik ontslag nemen bij mijn huidige werkgever (vast contract) om een nieuwe baan te beginnen. Ik...
Reacties
7
Bekeken
8016
Gestart door:
Kxxx
op
overgangsrecht en trouwen Beste forum leden ik zit met de volgende vraag waar ik geen antwoord op vind cq bij mijn hypotheekadviseur een onbevredigd antwoord krijg. Persoon A bezat vanaf 2009 een woning met een hypotheek...
Reacties
3
Bekeken
2449
Gestart door:
edo
op
Wat vinden jullie van deze constructie? 1. Kan ik de polis van Aegon voortzetten als eigen inbreng? 2. Mijn uitgangspunt is 85% bevoorschotten om zo een extra lage rente te krijgen, kloppen mijn onderstaande beredeneringen? ----------------------------------------------------------------------- Huidige hypotheek bij Aegon, ingangsdatum...
Reacties
0
Bekeken
893
Gestart door:
Henk_1983
op
vrij gekomen spaardeel spaarhypotheek Wij zijn opzoek naar een ander huis en willen binnenkort ons eigen huis te koop zetten. We hebben een spaarhypotheek van 156000 we verwachten de woning ook voor dit bedrag te kunnen...
Reacties
1
Bekeken
1215
Gestart door:
Andreas
op
Hypotheek Na Schuldhulp (BKR) Van mijn vriendin is onlangs de schuldhulp beëindigd. Op haar BKR Registratie staat een begin en een einddatum geen codes of afkortingen. Alles is netjes helemaal betaald binnen 2 Jaar. Nu staat...
Reacties
4
Bekeken
1555
Gestart door:
Flapper
op
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!