Independer Forum

Hoge premie allsecur en veel min schadevrije jaren

Reacties
3
  1. L.N.

Dekking van een autoverzekering.
    Ik betaal 2 jaar lang premie voor mijn autoverzekering bij allsecur.
    Mijn eerste schade gemeld en daar door is mijn premie omhoog gegaan naar met €70 EXTRA per maand en mijn schadevrijejaren zijn van +2 naar - 4 gegaan.
    Ik snap dat we verplicht zijn een autoverzekering te hebben en wil daar ook wel voor betalen.... maar de premie verhoging is meer dan de schade uiteindelijk heeft gekost.
    Je betaald dus al 2 jaar premie en de lopende 4 jaren ook plus de extra premie van de schade. Wat is dan eigenlijk de dekking van de verzekering?
    Dat is dus dat een voordeel voor de klant wanneer de schade hoger is dan de dekking of de premie kosten...??
    Wanneer ik mijn schade zelf betaal ben ik veel goedkoper uit dan wanneer ik mijn hoge premie 4 jaar lang betaal.

Ook heb ik van mijn autoverzekerings maatschappij allsecur 0,0 hulp en informatie gekregen wat in mijn situatie nou het beste is om te doen.
    Geen advies om schade in één keer te betalen zodat ik goedkoper uit ben en bij schadevrije jaren terug kan krijgen of de hoge premie 4 jaar lang te betalen.

Kan iemand mij uitleggen waar de verzekering dan voor dient?

2. L.N.
    * extra toevoeging : De premie van autoverzekeringen is in de afgelopen maanden explosief gestegen
    Gemiddeld zijn WA-verzekeringen 20% duurder dan in december, wat autobezitters al snel € 90 per jaar kost.
    Ook WA casco- en allriskverzekeringen zijn duurder geworden, respectievelijk 15% en 9%.
    Voor jongeren steeg de premie het meest. Zij betalen dit jaar gemiddeld bijna € 170 meer voor hun autoverzekering dan in 2015.

Dit zou zijn omdat er meerder schades worden uitbetaald vanuit de verzekeraars.
    De afgelopen jaren is heel veel geconcurreerd op het gebied van autoverzekeringen.
    De verzekeraars hebben met stuntpremies geprobeerd om zoveel mogelijk klanten te lokken. Lage premies dus, terwijl er wel meer, en steeds duurdere schades zijn.
    De reden hiervoor is dat verzekeraars de afgelopen jaren verlies hebben geleden op autoverzekeringen. De oplopende uitgaven aan schades zijn hiervan de oorzaak.

?????
    Dit lijkt me in mijn geval niet. En ook zijn er duizende dan niet miljoenen klanten die jaren lang premie betalen en nooit schaden rijden (dus ook niks kosten voor een verzekeraar).
    Misschien moeten ze gaan kijken naar andere bezuinigingen binnen hun organisatie i.p.v. de het maar bij de klanten neer te leggen.
  3. Gast
    Goedemiddag,

Ik snap dat je schrikt van zo’n hoge premie. Helaas is het zo als je schade hebt die van invloed is op je schadevrije jaren, dat je altijd minstens 5 schadevrije jaren terugvalt. Dit heeft dan ook een flinke invloed op je premie. Je mag er altijd voor kiezen om de schade zelf terug te betalen. Dit is natuurlijk alleen aantrekkelijk als de schade minder kost dan de verzekeringspremie over de komende 5 jaar. Je hebt hier vaak een jaar de tijd voor. Het zou kunnen dat je terugvalt in schadevrije jaren en dat je premie verhoogd wordt door de algemene verhoging. Dit is dan dubbel op en kan ook een reden zijn voor zo’n hoge premie. Als je de schade wilt terug betalen kun je Allsecur het beste bellen om te vragen wat de kosten zijn. Hopelijk heb ik je wat meer informatie kunnen geven.
Plaats een reactie
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!