Glasschade

2 reacties

Beste Independer,
Bij steeds meer autoverzekeringen krijg ik de verplichting om ruitschade te laten repareren bij Carrglass of Autototaal.
Dit vanwege afspraken door verzekeringen met deze boeven.Voor een autoruit ben ik bij lokale autoglas bedrijven de helft of minder kwijt voor vervanging van een ruit.
Maar in dat geval moet ik het volledige eigen risico betalen, wat gelijk is aan de normale kostprijs voor ruitvervangening.
Ga ik naar bovengenoemde bedrijven, moet ik de helft betalen van mijn eigen risico, maar de kostprijs van de ruit kan dan oplopen tot het viervoudigen.
Ra ra waarom deze afspraken ?
Wat doet Independer hieraan, want wanneer je voor onafhankelijk bent, zou ook niet via uw aangeboden verzekeringen de verplichting van vele verzekeraars v.w.b. de glasschadereparaties gekozen moeten worden.

door glas op 30 Sep 2011, 13:18

Beste Glas,

Sommige verzekeraars kiezen er voor om een samenwerking aan te gaan met bepaalde schadeherstelbedrijven. Er zijn ook verzekeraars waarbij er een vrije reparatiekeuze mogelijk is. In de vergelijking staat dit omschreven per verzekeraar. Voor u is het dan mogelijk interessanter om een verzekeraar te kiezen waarbij u een vrije reparatiekeuze heeft. Independer.nl vergelijkt zoveel mogelijk verzekeraars en is voor sommigen ook tussenpersoon. Afspraken met herstelbedrijven worden echter gemaakt door de verzekeraars zelf en gaat buiten Independer om.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 01 Okt 2011, 10:19