25 reacties
Er zijn verschillende mogelijkheden, wilt u weten of het advies van de verkoper voldeed aan de regels kun je informeren bij de AFM (autoriteit financiele markten). Zij zorgen voor de naleving van de wettelijke financiele regels.
Heeft u echt een klacht over de maatschappij kunt u kijken of de maatschappij is aangesloten bij het Kifid (klachtenoraginisatie financiele diensten). Is dit niet het geval kun je eventueel informeren via de ombudsman of indien je deze hebt een rechtsbijstand verzekering.
In de huidige economische situatie en met de controles van de AFM willen bijna geen kredietverstrekkers bij een negatieve bkr codering meer een lening verstrekken.
Als de codering inmiddels is hersteld, 2 jaar oud en/of buiten jou schuld is ontstaan willen sommige kredietverstrekkers het overwegen. Is dit het geval kun je het beste informeren bij een onafhankelijke tussenpersoon of grote bank.
Indien de codering recentelijk is ontstaan kun je beter deze eerst oplossen voordat u gaat proberen te lenen.
[quote="chris"]Oproep:
Independer is op zoek naar concrete voorbeelden (bewijzen) op papier waaruit duidelijk blijkt dat kredietaanbieders structureel de rente laten stijgen. Dat mag over korte en lange termijn zijn.
Wie heeft dit op papier en wil het ons toesturen? Gebruik onderstaand post-of emailadres:
Independer.nl, Snelliuslaan 10, 1222 TE Hilversum of lenen@independer.nl
Bij voorbaat dank,
Independer.nl[/quote]
in december 2003 betaalde mijn client voor een uitstaand bedrag van € 16.158,00 bij de automatische maandelijkse incasso van € 200,00 € 115,92 rente in 2004 was dat bij € 19.711,95 van de € 200,00 €141,63 in mei 2009 van de € 200 incasso € 18.436,28 € 191,25 en in november 2009 van € 200,00 incasso over € 18.401,77 € 197,21.!!!!
NVF Voorschotbank
vrgr, L.T.M. den teuling
Sorry maar toevallig kom ik op deze site. Wat een onnozele opmerkingen lees ik hier. Doe eerst je huiswerk voordat je iets roept. Je tussenpersoon of intermediair adviseert jou. Niet een geldverstrekker als Defam of NVF. Deze bedrijven hebben hier totaal niets mee te maken. Ga je heil zoeken bij degene, die jou de lening of aandelenlease of wat dan ook heeft aangeboden. Er zijn zeker geldverstrekkers geweest (vooral DSB maar ook Afab etc.), die zich niet netjes hebben gedragen betreffende rentewijzigingen. Heel simpel, als jouw risico dusdanig voor een geldverstrekker en zij willen als enigen jou die lening wel verstrekken, dan ruik je toch onraad neem ik aan. Je tekent het zelf toch? Maar als geen enkele andere aanbieder jou het geld wil verstrekken, dan kan je erop wachten, dat deze wel vestrekkende aanbieder, jouw risico tegen een hogere rente wil uitzetten en daardoor dus minder debiteurenrisico wil lopen.
Dus verbreed je horizon voordat je een contract tekent!
Dus als uw klant dat ziet is het slim misschien om over te sluiten of contact op te nemen met de tussenpersoon of geldverstrekker. Je kan gaan zitten wachten, maar dat doe je toch ook niet als jouw energieleverancier een stuk duurder is geworden of als je mobiele telefoonprovider zijn tarieven verhoogd. Dan kunnen we wel tijd investeren om een nieuwe aanbieder te vinden en een mooie telefoon erbij te krijgen, die je uiteindelijk ook zelf 3x terug betaald. Wanneer stoppen jullie nou eens met alle financiele dienstverleners over 1 kam te scheren!
[quote="liesbeth advocaat"]in december 2003 betaalde mijn client voor een uitstaand bedrag van € 16.158,00 bij de automatische maandelijkse incasso van € 200,00 € 115,92 rente in 2004 was dat bij € 19.711,95 van de € 200,00 €141,63 in mei 2009 van de € 200 incasso € 18.436,28 € 191,25 en in november 2009 van € 200,00 incasso over € 18.401,77 € 197,21.!!!!
NVF Voorschotbank
vrgr, L.T.M. den teuling[/quote]
Even voor de duidelijkheid ik lees verschillende stukken over NVF, Defam etc.. dit zijn inderdaad financieringsmaatschappijen. Wat kort gezegd inhoudt dat zij optreden als kredietverstrekker en zich puur richten op administratieve en incasso taken. Het intermediair is hierbij de 'leadgenerator'. Hier komen klanten met leenbehoefte en het is aan de intermediair om het krediet in te dienen bij deze spelers. De aanvragen worden online beoordeeld en bij een goedkeuring kan de intermediair bepalen welk label (gekoppeld aan de rente en standaard verzekeringen) welke het beste past bij de klant.
De bekende 'koopsompremie's' worden niet door NVF of Defam aangeboden, maar partijen als Cardif, Gema, TWG bieden dit aan. Dit staat los van een blanco krediet, wat staat voor een krediet zonder onderpand.
Bekende financieringsmaatschappijen zijn: Credit Agricole Deveurope (InterBank, De Nederlandse Voorschotbank, Ribank en NVF voorschotbank behoren tot deze grootste speler in de markt), Defam en Santander (ook actief in directe verstrekking).
Let bij het sluiten van een krediet op betrouwbaarheid van de financieringsmaatschappij. Hoe groter, hoe beter want als je al groot bent hoef je geen actierentes te voeren om klanten binnen te halen en vervolgens de rente op te laten lopen.
Orienteer je goed, want houd in gedachte 'het plezier van een goede lening' .
ik heb voorich jaar een lening afgesloten en ze hielden zich niet aan het opname data du toen ik meer krediet wilde lennen zeiden ze tegen de banken dat ik niet netjes betaalde en terwijl ik afgesproken heb rond de 25e van de maand maar als het in het weekend valt kan dat dus niet!! wie kan mij helpen?? bedankt!!chris schreef:Oproep:
Independer is op zoek naar concrete voorbeelden (bewijzen) op papier waaruit duidelijk blijkt dat kredietaanbieders structureel de rente laten stijgen. Dat mag over korte en lange termijn zijn.
Wie heeft dit op papier en wil het ons toesturen? Gebruik onderstaand post-of emailadres:
Independer.nl, Snelliuslaan 10, 1222 TE Hilversum of lenen@independer.nl
Bij voorbaat dank,
Independer.nl
wij hebben ook een lening lopen bij de nvf nederlandse voorschotbank.
Maar inderdaad dit is via een tussenpersoon gegaan.
Wij hebben momenteel een lening waar we alleen maar rente aflossen, dus de lening zelf niet, waar wij erg van balen.
Wij hebben geprobeerd onze lening over te sluiten, alleen nu met ons salaris gaat dat niet lukken.
Dit is echt vervelend, want wij zitten nu met een lening die de ene keer laag is met de rente, en daarna weer hoog.
De banken hebben strengere regels, vandaar dat een lening afsluiten er moeilijk gaat, we worden blauw gebeld door verschillende maatschappijen die het wel goedkoper kunnen, maar elke keer geven wij aan dat dit niet gaat lukken, en toch blijven ze het proberen.
Op zich heb ik geen moeite met de voorschotbank, want we krijgen netjes afschriften, en het wordt altijd goed afgeschreven.
Wat ik het ergste vind, is een hypotheek hebben, en een woning die te koop staat die we niet verkopen, en dan met een rest schuld zitten en een lening er is geen enkele bank die dit wil overnemen.
We zijn er zelf bij als men een lening afsluit, laat je goed informeren voordat je een lening aangaat, wij hebben ook al vaker een lening afgesloten waar je niet meer van af komt.