Ervaring shampix en Zilveren Kruis

3 reacties

Ik was ook van plan om te stoppen met roken dus ik heb me ingeschreven bij Stivoro. Na telefonisch contact werd aangegeven dat de wachttijd voor het eerste coaching gesprek zo’n 6 weken gaat duren. Wanneer je gemotiveerd bent om te stoppen is dit de eerste veer die gelaten wordt. In het gesprek werd mij geadviseerd om contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij om daar te vragen of het mogelijk was om eerder te beginnen met de shampix en dat het toch vergoed wordt. Dezelfde morgen heb ik contact opgenomen met Zilveren Kruis waar werd aangegeven dat als ik de mail waarin ik kon aantonen dat ik me ingeschreven had en dat er coaching gaat plaatsvinden ik met een recept van de huisarts de shampix kan gaan halen bij de apotheek. Gister heb ik het recept en de mail ingeleverd bij de apotheek en ze moesten het bestellen dus zou het er vandaag zijn. Vandaag wilde ik het ophalen maar kreeg het niet mee wanneer ik het zelf niet zou betalen. Met verbazing gaf ik aan dat ik hier gister over had gesproken met de apotheek en dat ik de afspraak had gemaakt dat zij het gewoon konden indienen bij de het Zilveren Kruis maar kreeg het niet mee. Thuis gekomen belde ik opnieuw met het Zilveren Kruis met de vraag of ze een mail naar me konden zenden dat het onder de voorwaarden die wie een dag eerder hadden afgesproken. De mevrouw bij het Zilveren Kruis gaf me aan dat ze dit niet gingen doen omdat eerst het coaching gesprek bij Stivoro moet plaatsvinden waar je een stoppen met roken document krijgt. Hiermee wordt alleen shampix vergoed gaf ze aan. Ik gaf haar aan dat ik gister met een collega had gesproken die iets anders aangaf maar ze gaf aan dat ze er niets anders van kon maken. Hiermee ging ik niet akkoord en protesteerde maar ze bleef voet bij stuk houden en bood haar excuses aan. Aan de excuses had ik niets want er ligt wel een bestelling shampix op mijn naam bij de apotheek, dus ik opnieuw bellen met Stivoro. Het eerste wat de meneer aan de andere kant aangaf was dat dit typisch iets was voor verzekeraars en dat het de schuld van Zilveren Kruis is en dat zij niet kunnen bemiddelen. Hierna gaf ik aan dat Stivoro toch degene was die mij adviseerde om naar Zilveren Kruis te bellen om de medicijnen alvast te kunnen bestellen. Om een lang verhaal af te sluiten het gaat allemaal om het geld. Stivoro verdiend goed aan de coaching en Zilveren Kruis verteld de ene keer dit en de andere keer dat terwijl ik nu met de rekening blijf zitten….. een zure les dat het niet om het stoppen gaat maar vooral om het geld….. ik steek er nog maar 1 op en rook nog maar even door want ook daar spek ik de kas mee…..

wie heeft hier nog meer ervaringen mee

door van aalsum op 19 Okt 2011, 11:25

Ook ik heb een uitzonderlijk vreemde reactie van het Zilveren Kruis gekregen.
Inmiddels 2 maanden geleden, heb ik na een gesprek met de huisarts een recept voor Champix gekregen. Gezien de eventuele bijwerkingen van Champix, heb ik met succes getracht om te stoppen met roken in combinatie met een verkorte Champix kuur.
Op dit moment kan ik zeggen dat ik 7 weken gestopt ben.
De door mij gemaakte kosten bedragen € 108,60 in plaats van de gebruikelijke ca. € 300,00 De rekening heb ik opgestuurd naar het Zilveren Kruis, echter inmiddels heb ik een bericht ontvangen, dat deze rekening niet wordt vergoed zonder een artsenverklaring. Het moge echter bekend zijn, dat Champix niet wordt verstrekt zonder een dokters recept.
Vandaag heb ik dus gebeld met het Zilveren kruis.
De dame aan de lijn gaf mij aan, dat het alleen vergoed wordt indien ik ook aan een cursus stoppen met roken ga deelnemen.
Met andere woorden; om mijn kosten vergoed te krijgen, moet ik met terugwerkende kracht een artsenverklaring halen en een dure onnodige cursus gaan volgen. Indien het Zilveren Kruis gewoon mijn rekening van € 108,60 betaalt, dan bespaart men € 200,- op de extra kosten voor Champix als wel de kosten voor een duur betaalde cursus ( enkele honderden Euro's).
Noemt men dit klanten binding?

door A.P. van der Stouwe op 13 Dec 2011, 15:50

van aalsum schreef:….. ik steek er nog maar 1 op en rook nog maar even door want ook daar spek ik de kas mee…..

That's the spirit!........ Not!

door Joost op 14 Dec 2011, 16:18