dsb gedupeerde

10 reacties

Na de persconferentie te hebben gezien van dhr. Scheringa, wordt me duidelijk dat de staat en de nederlandse bank en bewindvoerders, een vuil spel hebben gespeeld. Graag zou ik me willen verenigen, om dit te laten uitzoeken. Als er een organisatie is die dit gaat doen, meld ik mij aan , om mee te werken. Misschien dat dhr. Scheringa zelf wel iets gaat ondernemen.

door agnes op 19 Okt 2009, 13:14

Jawel, we hadden nu ook wel weer kunnen verwachten dat de dader(s) zich nu als slachtoffer(s) gaan aanstellen. Bos, Lakeman etc. krijgen de schuld van het teloor gaan van de DSB-bank. Dat slaat nergens op. DSB heeft duizenden klanten uitgemolken. Iedereen weet waarmee. Uiteindelijk bleek de bank te "zwak" om de gevolgen van terechte acties van lakeman enz. het hoofd te bieden. Dat er 2000 personeelsleden hun baan hierdoor verliezen is rampzalig. Ik voel met die werknemers mee. Maar wijs met de vinger naar de echte schuldige(n)en hun handlangers, die ook nog eens vele spaarders boven de 100.000,00 Euro wanhopig hebben gemaakt.

door Bruckenfock op 19 Okt 2009, 16:05

Misschien eens nadenken over de ellende die Scheringa en zoveel andere 'legale' oplichters onze samenleving hebben aangedaan? Knap dat je nog vertrouwen hebt, maar misschien is naïef beter op zijn plaats. Het is een schande dat mensen als hij ervoor hebben gezorgd dat het vertrouwen in het bedrijfsleven tot nul is gereduceerd.

door Diane op 22 Okt 2009, 22:42

zie de uitzending van NOVA: http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... edewerkers DSB doen boekje open

Het verdienmodel van de DSB Bank uitgebreider:

Mensen lokken met een veel te laag rente actietarief, ver onder de marktrente, en dan veel verdienen op verzekeringen, dat is de bedoeling;
In het eerste jaar lijden ze daar een verlies op, maar dat wordt méér dan goed gemaakt met af te sluiten verzekeringen, die verplicht zijn. Geen verzekering, geen hypotheek.
DSB maakte zich daarmee bovendien schuldig aan verboden koppelverkoop;
De marketingjongens zeiden: de mensen trappen er in, die wisten dat die lage variabele rente alleen maar een lokkertje was;
Verkopers kregen een laag basissalaris, dat ze moesten aanvullen met provisie, in een verhouding tot 30/70, dus die moesten wel meewerken;
Overlijdensrisicoverzekeringen waren allen in de vorm van een koopsompolis, daarvan bleef 80 tot 85 procent aan de strijkstok van de DSB hangen, slechts 15 tot 20 procent bleef over om de klant te verzekeren.
Voor DSB zijn die verzekeringen tegen koopsom big business: ze zijn in vergelijking met concurrenten niet alleen fors duurder, de daardoor in hoogte opgekrikte hypotheeklening levert ook meer rente op;
Als enige bank in Nederland hanteerde DSB een boetetarief van 3,5 procent als de klant binnen 120 maanden de hypotheek (eerste in rang) vervroegd aflost en vertrekt (voor een tweede hypotheek geldt zelfs een boete van 5 procent); zo kon DSB op elk gewenst moment de variabele rente nagenoeg ongelimiteerd verhogen, zelfs als alle andere banken de rente verlaagden, omdat oversluiten van de hypotheek dankzij de boete te duur was;
Omdat de DSB bank u opzadelt met een hypothecaire lening die hoger ligt dan 125% van de executiewaarde van uw huis, is er geen andere bank die het risico neemt om u een andere hypothecaire lening te verstrekken;
De klant zit gevangen in het web dat Scheringa zorgvuldig heeft gespannen;
DSB bank kan doen en laten wat zij willen, de klant kan tenslotte toch nergens anders terecht en is dan ook aan de heidenen overgeleverd !
Dit leidt uiteindelijk tot betalingsproblemen voor de klant;
Er worden momenteel door diverse advocaten tientallen processen voorbereid;
De afdeling juridische zaken van DSB is sinds lange tijd vol bemand;
Zelfs als een klant op goede wettelijke gronden bezwaar maakt, wordt daar volledig aan voorbij gegaan en toch het eigen DSB incassobureau Inspectrum ingeschakeld;
Inspectrum stuurt dan een wolf in schaapskleren, de budgetcoach, naar de klant;
De budgetcoach vertaalt zorgplicht in graairecht
De nep budgetcoaches van DSB komen zonder afspraak binnen bij klanten en dwingen hen een akte van looncessie te tekenen, waardoor de klant in een klap zijn inkomen tot onder de beslagvrije voet kwijt is;
Hierdoor is er geen financiele ruimte meer over voor de klant om daarna nog toegelaten te worden tot de overheids schuldhulpverlening;
De actie van de DSB zal in veel gevallen ook paulianeus zijn, namelijk gesteld met de intentie andere crediteuren te benadelen;
Veel klanten hebben geen financiële middelen meer over om een advocaat in te schakelen en weten niet dat ze terecht kunnen bij Het Juridisch Loket van hun gemeente;
Laatste activiteit van DSB is dan de executie van het woonhuis van de klant, waarna deze soms met een restschuld van circa 200.000 euro, dakloos achterblijft, wachtende op zijn eigen faillissement.

door Criticaster op 04 Dec 2009, 17:23

U hebt indertijd de lening aangegaan, waarbij door de medewerker van DSB u is medegedeeld: zonder kapitaalverzekering geen lening, terwijl hij u ook niet gewezen heeft op de mogelijkheid bij anderen een kapitaalverzekering te sluiten, dat is dan verboden koppelverkoop en nalatigheid in het kader van de zorgplicht.
Bovendien heeft de DSB medewerker u onjuist voorgelicht door de mededeling dat deze kapitaalverzekering aan het eind van de looptijd gegarandeerd de waarde van de lening zou hebben.
Dit is tekortschieten in de zorgplicht, misleiding en wanprestatie.

Op grond van bovenstaande bent u gerechtigd van DSB=curatoren te eisen de kapitaalverzekering met terugwerkende kracht nietig te verklaren en u de betaalde inlegbedragen, verhoogd met de rentebedragen op basis van de in rekening gebrachte rente bij uw lening, terug te betalen c.q. in mindering te brengen op uw lening.

Als u de lening hebt afgesloten op basis van variabele rentevoet en de DSB medewerker heeft u geen financiëel overzicht gegeven welke financiële consequenties dat zou kunnen hebben, afgezet tegen uw inkomen en vermogen, en heeft hij u er dus in het algemeen niet op attent gemaakt dat deze fors zou kunnen stijgen, dan heeft de DSB de zorgplicht geschonden en zich dus wederom schuldig gemaakt aan misleiding en wanprestatie, op grond waarvan u de renteverhogingen met terugwerkende kracht kunt laten vernietigen, met het verzoek het teveel betaalde in mindering te brengen op uw lening.

Algemene conclusie:
Wanneer is er sprake van VERBODEN KOPPELVERKOOP ?
1. als je verplicht wordt bij een lening ook een verzekeringspolis af te sluiten;
2. als je verplicht wordt deze beide bij de zelfde leverncier af te nemen.

Wanneer is er sprake van ONRECHTMATIGE RENTEVOET VERHOGINGEN ?
1. als er tevoren geen schriftelijke prognose aan de klant is verstrekt waaruit de lasten blijken tegenover de inkomsten en het vermogen bij diverse verhoogde rente percentages;
2. als de klant niet uitdrukkelijk gewaarschuwd is voor de gevaren van de variabele rentevoet.

door Criticaster op 04 Dec 2009, 17:26

Ook wij hebben een hoge lening,en wij moesten verplicht een rissico overlijdings verzekering er bij afsluiten.Wat kunnen en moeten wij nu doen??.Wij hebben een schuld van 30.0000 euro en over een paar jaar hebben wij AOW.Wie kan ons raad geven.

door Gast op 11 Jan 2010, 21:26

Wij hebben een paar jaar geleden een lening afgesloten. Wij waren toen verplicht 11000 euro te storten bij Anglo dutch voor 2 polissen. Wij hebben 2 jaar geleden geprobeerd het geld terug te krijgen want de lening was afgelost, kregen toen als antwoordt dat hij niet wordt uitbetaald op dat moment maar dat ik het nog maar eens een keer moest proberen. Heb inmiddels weer een verzoek van stopzetten en terug betalen schriftelijk ingediend op 17-12-2009 maar tot op heden niets meer gehoord. Wat moet ik nu doen om mijn geld terug te krijgen met de opgebouwde rente?

door erik op 18 Jan 2010, 19:32

Wij behartigen de belangen van particuliere- en zakelijke spaarders die bij DSBbank een spaarrekening en of een of meerdere deposito’s hebben uitgezet die per rekeninghouder een bedrag vertegenwoordigen van meer dan € 100.000. DSBSpaarder.nl is opgericht door gedupeerde spaarders. Sluit u vandaag nog kosteloos bij ons aan! Bezoek onze website DSBSpaarder.nl

door DSB Spaarder op 31 Jan 2010, 11:42

agnes schreef:Na de persconferentie te hebben gezien van dhr. Scheringa, wordt me duidelijk dat de staat en de nederlandse bank en bewindvoerders, een vuil spel hebben gespeeld. Graag zou ik me willen verenigen, om dit te laten uitzoeken. Als er een organisatie is die dit gaat doen, meld ik mij aan , om mee te werken. Misschien dat dhr. Scheringa zelf wel iets gaat ondernemen.

Kijk eens op de site van DSB Scadeclaim

dsbschadeclaim.nl

Groetjes Mark

door mark op 06 Feb 2010, 22:27

ik had een tweede hijp bij dsb nu de rente vaste periode over is heeft de curator een voorstel gedaan .
en wat denk je ik had 4.1 procent tot nu toe en de voorstel is 8.1 procent dus wat er op komt dat mijn maand lasten bijna tweemaal zo veel wordt aangezien dat ik mijn inkomsten nu ik werkloos bent geworden heel wat minder is krijg ik bij geen een bank een hijp\lening dus ik weet niet wat ik moet doen DOOD GAAN!!!!!!!!!!!!!!!
WAT IS DIT VOOR GERECHTIG HEID ????????????
dus moet mijn huis verkopen en op straat leven............

door uitgewrongen op 06 Mei 2011, 21:48