doorlopend krediet

16 reacties

Ik wil graag een doorlopend krediet openen. Om dit af te betalen, is het maandbedrag 2 % van het te lenen bedrag.
Mijn vraag is: kan dit maandbedrag ook meer zijn dan 2%?

door lex op 03 Okt 2009, 10:59

Bij een doorlopend krediet kan altijd zonder kosten extra worden afgelost. Je kunt zelf een automatisch incasso regelen bij je eigen bank als extra aflossing. Dit kan je dan ook zelf beheren en bijstellen.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 05 Okt 2009, 09:37

Mijn advies: neem NOOIT een doorlopend krediet. Je wordt gepaaid met lagere rentes t.o.v. een gewone lening en met het gemakkelijk maandelijks aflossen en weer opnemen. Het addertje onder een doorlopend krediet is, als je er vanaf wilt, je het complete restbedrag (het bedrag dat je nog schuldig bent) in één keer moet terugstorten. Als jouw restbedrag nog 4000 euro is, heb jij dat cash of op een andere rekening? Word je werkloos, heb je een (groot) probleem.

door Rene op 11 Jan 2010, 15:15

Hallo beste mensen.

ik weet niet of ik hier goed zit. ik heb namelijk een dringende vraag. ik heb een lening en betaald dus alleen de renteaflossing dus van die rente gaat er maar een heel klein bedrag af naar me gewone aflossing.nu wil ik die renteaflossing overzetten in de gewone aflossing zodat ik weet wat er maandelijks afgaat ven me lening. nu zit ik tot me dood vast aan die renteaflossing. ik kan geen bank vinden die mijn lening over neemt zonder een extra lening bij te nemen. weet iemand AUB hoe ik van die rente aflossing af komt? ik wil zo graag van me lening afkomen. ik hoop dat iemand mij begrijp wat ik bedoel.

alvast heel hartelijk dank.
gr, Corrie

door Corrie op 08 Feb 2010, 22:32

Bij een doorlopend krediet kun je altijd zelf extra aflossen, vaak heel gemakkelijk door een automatische overboeking te doen vanuit je betaalrekening naar de kredietmaatschappij. Elke maand los je dan zelf af, het beheer hiervoor heb je dan ook zelf in handen en kun je gemakkelijk het bedrag aanpassen aan je financiele situatie.

Wil je liever dat het vanzelf gaat kun je misschien beter oversluiten naar een persoonlijke lening, dan weet je zeker dat je de lening met 5 jaar heb afgelost met een vaste maandlast. Oversluiten naar een andere kredietverstrekker/leningsoort zou zonder bijlenen mogelijk moeten zijn, je bent niet verplicht tot extra verzekeringen. Informeer bij je huidige geldverstrekker of dit mogelijk is of kijk in onze online vergelijking voor de mogelijkheden: www.independer.nl/lenen/intro.aspx. Vraag bij verschillende aanbieders een offerte aan, meestal zorgen zij dat uw oude krediet wordt afgesloten.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 09 Feb 2010, 12:39

Dag mayke

hartelijk voor je reactie.
ik heb die lening jaja toen nog de DSB. ik heb al bij diegene die nu de DSB beheert al gevraagt om die rente aflossing om te zetten in de gewone aflossing zodat ik maandelijks kan zien wat eraf gaat. maar daar doen zij niet aan omdat DSB immers niet meer bestaat en zij alleen de afwerking doen wat DSB fout hebben gedaan. zij vertelde mij dat ik een andere bank moest zoeken.maar wie kan ik vertrouwen? welke bank is goed? wie neem mijn lening over zonder extra lening erbij te nemen? want dan ben ik idd echt binnen een paar jaar vanaf, nu zit ik eraan vast aan alleen die rente aflossing. ik wil wat ik nu betaal aan de rente de gewone aflossing betalen en aan het eind die extra rente. ik weet of ik goed uit heb gelegt.

vrg Corrie

door Corrie op 09 Feb 2010, 13:35

Beste Corrie,

Inmiddels heb ik u ook per mail geantwoord. U moet altijd rente betalen maandelijks, dit is voor de kosten die de geldverstrekker maakt. Wilt u een vaste maandlast en zekerheid tot aflossing kunt u het beste oversluiten naar een persoonlijke lening. Houdt er rekening mee dat altijd uw maandlasten kunnen stijgen hierdoor, afhankelijk van uw huidige rente en de nieuwe rente. Maak hiervoor een vergelijking en vraag eventueel een offerte aan, bijlenen en een extra verzekering is niet verplicht.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Mayke Melgers op 09 Feb 2010, 14:34

hallo mayke.

ik heb je mail ontvangen. maar ik perongelijk verwijderd en kan hem niet meer terug vinden. zou je aub mij dezelfde berichtje terug willen sturen, bedankt alvast. ik weet dat ik die rente maandelijks moet betalen.ik wil idd oversluiten naar een persoonlijke lening om zo mijn maandlasten te kunnen betalen. Maar dat wil de beheerde van de toemalige DSB niet. dus blijf ik met die rente aflossing zitten waarvan maar een klein deel daarvan word afgelost.enja ik wil ook binnen die 5 jaar afgelost hebben ietje langer vind ik ook niet erg, als het maar afgelost word. ps ik ben een alleen stande vrouw die pas gescheiden is, dus kan je wel begrijpen dat ik zo snel mogenlijk van die lening af wil.

groetjes Corrie

door Corrie op 09 Feb 2010, 15:00

Beste,

IK heb een doorlopend krediet gezien bij goedkoperlenen.nl. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze partij?

Ik heb op andere sites gezocht en daar zijn ze wel positief, maar ik wilde toch nog wat meer informatie inwinnen over goedkoperlenen.nl.

Alvast bedankt.

door Cootje op 18 Feb 2010, 10:44

Hallo iedereen,

Ik heb bij Frisia Financiering dat zij slechts een rente van 5,5 hanteren bij een doorlopend krediet. Heeft iemand ervaring met deze club. Ziet er eventueel een adertje onder het gras, hoe gaan ze te werk bij klanten ?.

Graag uw ervaring met deze club.
Mailen kan ook naar abdghalb@yahoo.com

Alvast bedankt voor uw informatie.

door Abdel op 22 Feb 2010, 01:55