18 reacties
Ik heb vorige maand met verbazing en deze maand weer met verbazing een bericht ontvangen van de deurwaarder flanderijn dat ik te laat was met mijn betaling deze maand.
ik betaal al jaren op de 26 ste mijn premie omdat mijn salaris btaald wordt, nu kreeg ik vorige en maand weer een brief gedateerd op de 26 ste met het bericht dat ik te laat was met betalen. meteen ook de kosten van de deurwaarder erop
Normaal stuurt trias een acceptgiro maar die had ik nog niet eens ontvangen van ze.
zijn er meer mensen die op deze manier de rekening krijgen en ik vraag me af of dit wettelijk mag. Ik dacht altijd dat je gewoon 30 dagen de tijd hebt om te betalen??
Laat je niet intimideren !
Deurwaarders en andere bedrijven mogen geen kosten in rekening brengen zolang je geen minimaal 2 maanden achterstand hebt, ook al zou dat in de door jou geaccepteerde leveringsvoorwaarden staan.
Als het eventueel tot incasso via de kantonrechter zou komen dan beoordeelt hij incassokosten naar redelijkheid en billijkheid en dan maakt hij gehakt van te hoge incassobedragen.
Bovendien zijn er vaste bedragen die in rekening gebracht mogen worden, die vind je hier:
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm
Sommige incassobureaux zijn crimineel, zoals Inspectrum van DSB:
Chicanerende en chanterende praktijken van dit incassobureau,
Het zijn nog net geen Gorilla's die bij je binnen komen en je direct bij de keel grijpen, maar het komt er wel op neer.
Buitenshuis houden die criminelen !
Mondeling valt niets te bewijzen, zelfs nog erger, als ze met 2 man komen en jij bent alleen, kunnen ze je alles wettig bewezen in de schoenen schuiven, ook al is het niet waar!
Dat bedoel ik nu met de onoirbare incassopraktijken waarmede ze al duizenden slachtoffers gemaakt hebben !
Incassokosten worden bij incasso door de kantonrechter getoetst op redelijkheid en billijkheid.
Zolang zij niet incasseren via de kantonrechter hoef je helemaal geen incassokosten te betalen al staat dat nog zo duidelijk en vet in de lenings- of verzekeringsvoorwaarden, de kantonrechter heeft daar lak aan !
Die 160 euro zijn bluf en intimidatie om toch binnen te komen.
Als ze komen hebben ze een akte voor betalingsmachtiging en een akte van cessie van uw loon bij zich en dan beweren ze dat als u die niet onmiddellijk tekent uw huis binnen korte tijd executeriaal zal worden verkocht en dat u dan met een gigantische restschuld blijft zitten en dat dan niets anders overblijft dan uw faillissement aan te vragen waarna u alles zult verliezen wat u nog hebt.
Bullshit ! laat ze niet binnen, sta ze niet te woord, lach ze vierkant uit en houdt uw deur voor ze gesloten !
Helaas,
Trias gaat zeker de verkeerde kant op. Ik ben tentalle jaren lid
geweest. En zoek nu een andere zorgverzekeraar.
Ik had een bedrag volgens Trias van €45,-- niet voldaan.
Er wordt gezegd dat er diverse aanmaningen verstuurd zijn, in mijn
administratie zijn deze niet terug te vinden. Dan mar een deurwaarder
sturen !! Met een bedrag extra van €90,-- !!!!
Mijn advies is zoek een andere zorgverzekeraar!! Men reageert niet
meer op een mail die in behandeling schijnt te zijn !!
Afgesproken was om 25ste van elke maand te betalen. Dit schijnt met
een extra boete vorige maand terug gedraaid te zijn ? Dus een boete.
Dit is niet een bepaald nette afhandeling van vaste klanten.
gr. Koelman
Ik heb een soortgelijk situatie met Zilveren kruis! ik had toen ik 18 werd mijn premies niet betaald omdat ik geen begrip had daarvan waardoor ik een schuld in 2007-2008 maakte vervolgens kreeg ik in 2010 begin zomer hier een melding van de deurwaarder Vesting Finance dat ik dat bedrag moest afbetalen en dat het een bedrag is geworden van 1200 euro.
niet al te moeilijk daarover gedaan gooide ik alles op alles om het aftelossen. in twee maanden tijd heb ik 800 euro afgelost terwijl de afspraak tegen die tijd 200 was. de maand daarop had ik een verhuizing waardoor ik het bedrag niet kon opbrengen en kwam mijn regeling te vervallen en omdat mijn premie niet optijd betaald was kreeg ik daar een boete van 100 euro op waardoor het bedrag van 400 naar 500 euro ging.
zij eisde toen direct weer een bedrag en twee dagen later maakte ik 100 euro over naar hun en een week later 100 euro naar zilverenkruis voor mijn premie! word ik dezelfde maand weer gebeld dat mijn regeling is vervallen omdat mijn premie te laat is betaald en is het bedrag van 400 naar 591 euro gegaan en ik word aangemeld bij het CVZ ik vraag mij nu af word ik hier nou gewoon belazerd klopt dit wel dat zij zo te werk kunnen gaan!!?
hoi,
vermoedelijk betaal je je premie nu elke keer aan het einde van de maand. Dit moet, volgens de voorwaarden die Trias hanteert, op de eerste van iedere maand (voor de komende maand binnen zijn).
Dus, bijvoorbeeld, uiterlijk 1 november moet de premie van november zijn ontvangen.
Nu het einde van het jaar nadert geven veel bedrijven de "slepers" uit handen aan de deurwaarder. Vermoedelijk heeft Trias je wel aangeschreven. Dit zou niet netjes zijn als ze dit niet gedaan hadden.
Echter, volgens Rapport Voorwerk II, is aanmanen en sommeren vanuit de eiser niet verplicht. Wel gewenst.
Advies is alleen maar om je administratie te controleren of je niet ergens een maand gemist hebt.
succes!!
Geachte dames en heren,
Na een onderzoek onder een enkele gedupeerden, die deze zelfde brief hebben ontvangen van Flanderijn en van de Heijde en die ook geen betalingsherinnering hebben ontvangen is inderdaad gebleken dat Trias zorgverzekeraar fraude pleegt. Het gaat om cliënten van Trias Zorgverzekeraar, die een (naar mening van Trias) een te hoge risico vormen. Dat wil zeggen, dat sommige cliënten teveel kosten maken wat betreft ziektekosten die Trias liever niet wil dekken. Trias wil van deze cliënten af en misbruikt de wet op wanbetalers. Maar doordat Trias geen betalingsherinnering stuurt blijven zij in gebreke.
Ik roep gedupeerden op om een schriftelijke klacht te schrijven naar Trias Zorgverzekeraar, Flanderijn & van der Heijde en de Nationale Ombudsman. Na dat deze klachten bij deze drie partijen binnen zijn, zal er door mij een krantenbericht worden geplaatst met daarin de feiten wat betreft de fraude die Trias Zorgverzekeraar pleegt.
Met vriendelijke groet,
James
Geachte dames en heren,
Ik werk voor het Webcare team van Trias. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar klachtenwebcare@trias.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Kyra van Horst
Webcare Trias
Ook ik heb gedonder met Trias en Flanderijn.
Na een premie achterstand van 2 maanden kreeg ik een vordering van Flanderijn met incassokosten hoger dan die 2 maanden premie, maar oké ik had achterstand dus eigen schuld.
In december alles betaald ook de nieuwe premie aan Trias dus was ik weer helemaal bij.
Krijg ik in januari weer een vordering van Flanderijn over de premie van januari, terwijl de maand januari notabene nog niet eens om was.
De premie van januari had ik al betaald aan Trias wat hun ook bevestigde na wat heen en weer gemail en zouden het doorgeven aan Flanderijn. Dus ik dacht opgelost.
Nu krijg ik afgelopen zaterdag weer een nieuwe vordering van Flanderijn over diezelfde premie van januari!
Nu ben ik erachter gekomen door de mails van Trias, dat als je nog een achterstand hebt bij Flanderijn, dat de volgende premie zonder herinnering gelijk door gaat naar Flanderijn of Flanderijn heeft het gevorderde bedrag nog niet terug overgemaakt naar Trias.
Nu denk ik dat, dat laatste het geval is, want zolang Flanderijn het geld vast hou, dan kunnen ze elke premie opnieuw vorderen met de nodige extra incasso kosten, dus lekker verdienen voor ze!
Dit heb ik gemaild naar Flanderijn, maar krijg gewoon geen reactie, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Gr Marieke