De zin, onzin en waanzin van regio indelingen

1 reactie

Ik ben woonachtig in de gemeente Breda en woon daar op zich uitstekend. Mede gegeven het feit dat ik in het buitengebied woon. Een geweldige locatie, grote woonkavel, volledig afgesloten en zeer goed beveiligd. Tevens een geweldig mooie garage, alwaar mij auto in staat. Maar de autoverzekeraars denken daar echter anders over! In woon namelijk in risico regio 3, met de inherente premie die ik voor mijn autoverzekering dien te betalen. En dat is toch merkwaardig, want mijn auto staat op een zeer veilige, beschermde en ook nog eens zeer goed beveiligde locatie. Sterker nog, veiliger (en met veel minder risico) dan wanneer ik in een rijtjeshuis in Kortgene, Zeeland zou wonen en mijn auto dus voor de deur op de openbare weg zou parkeren.

Wat scheelt dit dan in premie voor mijn autoverzekering? Nou, heel erg veel en in het bovenstaande geval concreet 50%! Ja, ik betaal dus 50% meer premie dan iemand in Kortgene, Zeeland. Dat vind ik pure waanzin en onzin. Ik ben heel erg benieuwd of er een verzekeraar bestaat die hierop durft te reageren. De eerste de beste verzekeraar die dit snapt en mij omwille van de feiten een autoverzekering kan bieden die recht doet aan mijn persoonlijke situatie, die mag AL MIJN VERZEKERINGEN sluiten. Ik laat mij dus aangenaam verrassen.......

door Berwilada op 29 Nov 2011, 19:01