De Friesland slordig

2 reacties

Ik meldde me in december 2010 aan bij De Friesland zorgverzekering. Welkom, kreeg ik te horen, en alles zou voor me geregeld worden, ook het 'afzeggen' bij mijn oude verzekeraar. En het pasje e.d. zou me begin 2011 worden toegestuurd. Maar er kwam maar niks. In de 2e week januari 2011 toch maar gebeld. Ik kreeg een ingesproken bandje te horen dat me vertelde dat men het druk had vanwege de vele aanmeldingen in december; geduld was geboden. Dat klonk enigszins begrijpelijk, want het zijn drukke tijden voor verzekeraars. In week 4 van januari nog niets vernomen. Weer gebeld, nu kreeg ik een dame aan de lijn. Ze vertelde me dat ze nu niets meer voor me kon doen. Mijn aanmelding bleek namelijk 'zijn blijven liggen op iemands bureau' en nu was de termijn voor inschrijving bij De Friesland verstreken en ook uitschrijving bij mijn oude verzeraar was niet meer mogelijk. 'Het spijt ons,' werd me gezegd. Kortom, ik ben een volle maand in de veronderstelling geweest bij De Friesland te zijn verzekerd. 'U kunt het eind dit jaar weer proberen,' kreeg ik te horen. Men begrijpt, bij De Friesland wil ik niet verzekerd zijn, want op hun bureaus blijven zaken (zoals mijn aanmelding en part.gegevens) doodgewoon liggen.'

door ruud62 op 29 Jan 2011, 10:36

ik wacht nog steeds op een wijziging die ik op 27 December via hun online website gedeelte had doorgegeven. 2x gebeld. Bij de 1e keer zeiden ze dat er veel wijzigingen nog moesten worden doorgevoerd. Maar 2 weken later nog niks. Dus weer bellen: weer niks. Nu zouden ze het doorgeven en iemand zou mij bellen. Maar nog niks gehoord. Dus toen maar via de chat in het weekend. Die zei eerst, ja heeft u er wel bewijs van? Wat een onzin, dan kijken ze het toch na in hun online systeem? Dus ik moet dan ook maar even bewijs leveren van hun falende online systeem (mijn de friesland). Gelukkig heb ik nog een bevestigingsmail. Klacht bij hun ingediend, eens kijken wat ze daar mee gaan doen. Morgen bel ik ze nogmaals op en dat zal geen leuk gesprek voor hun zijn!

door rommiw op 31 Jan 2012, 22:53