11 reacties
Hallo!
Ik ben op zoek naar een zorgverzekering die concerta volledig vergoed en enigszins betaalbaar is, anders kan ik net zo goed de concerta zelf betalen als dit te duur wordt. Met tweedegraads psychologische zorg zit nog steeds in het basispakket?
Verder kan ik geen uitgebreide zoekfunctie vinden.
Je vind ook meer informatie over de vergoedingen van Concerta in ons vergoedingoverzicht ADHD.
Ik had zelf ook moeite met het vinden van de vergoedingen van ADHD medicatie. Strattera in mijn geval.
Op de website mijnmedicijnvergoeding.nl is veel info te vinden.
Hier wordt, los van het feit dat er veel meer details over de prijzen, vergoedingen etc. worden weergegeven, ook aangegeven (in tegenstelling tot het lijstje van Independer) welke verzekeraars gezondheidsvragen (medische indicatie) stellen alvorens acceptatie! Uit ervaring blijkt dat wanneer de verzekeraar er achter komt dat je Strattera gebruik je niet geaccepteerd wordt als er medische selectie is. Dit zal ook wel voor Concerta gelden denk ik.
Trouwens, ook moet je bij sommige verzekeraars het medicijn eerst voorschieten voordat je het bedrag kan declareren. Volgens mijn adviseur althans.
Vreemd dat Independer (onafhankelijk en transparant) de link die ik in mijn vorige post plaatste naar mijnmedicijnvergoeding.nl heeft verwijderd. nu moeten bezoekers dit overtypen, behoorlijk omslachtig gezien er veel nuttige info op staat voor medicijngebruikers wat niet te vinden is op Independer.
Verhoeven.R schreef:Vreemd dat Independer (onafhankelijk en transparant) de link die ik in mijn vorige post plaatste naar mijnmedicijnvergoeding.nl heeft verwijderd. nu moeten bezoekers dit overtypen, behoorlijk omslachtig gezien er veel nuttige info op staat voor medicijngebruikers wat niet te vinden is op Independer.
Geachte heer/ mevrouw, bedankt voor uw link. I.v.m. enorme hoeveelheden linkspam hebben wij besloten geen directe externe links meer op te nemen. Uw website is verder gewoon zichtbaar. Lijkt me geen probleem.
Val schreef:Hallo!
Ik ben op zoek naar een zorgverzekering die concerta volledig vergoed en enigszins betaalbaar is, anders kan ik net zo goed de concerta zelf betalen als dit te duur wordt. Met tweedegraads psychologische zorg zit nog steeds in het basispakket?
Verder kan ik geen uitgebreide zoekfunctie vinden.
Hallo,
Ik ben sinds 3 januari 2011 ook begonnen met concerta, ik had eerst ritalin maar vergat het vaak in te nemen.
Ik heb via kensen te horen gekregen dat zilveren kruis achmea het wel vergoed tot 800 euro per jaar.
Hiervoor heb ik toen zelf contact met hun opgenomen en dit klopt inderdaad. je hebt hier het 4 sterren polis voor nodig.
Succes
Met het nieuwe jaar voor de boeg en het nieuwe polissen wordt het allemaal wel weer veer lastiger.
Gebruikt je alleen concerta en verder geen andere medicijnen kun je beter geen aanvullende verzekering nemen. Een klein rekensommetje leert dat je meer kwijt bent aan de aanvullende verzekering dan je voor de concerta terug krijgt.
Aanvullende verzekering 12 x 68 = 582
Eigen bijdrage (wettelijk ) = 220
Totaal verzekering (extra) 802
Maximale vergoeding € 1000 dit dekt wel de kosten voor 1 jaar.
Kosten concerta per jaar 4 x 120 (gemiddelde) = € 480
Als ik geen andere ziekte kosten maak hou ik per jaar € 322 over per polis.
Ik denk er dus over om mijn dure aanvullende verzekering op te zeggen en de medicijnen maar zelf te betalen. Per verzekeraar kan dit wat andere bedragen opleveren. Maar veel zullen die niet schelen.