Bouwdepot DSB bank

7 reacties

Hoe zit het met het bouwdepot van de DSB bank.
Ik ben net begonnen met verbouwen en wil mijn bouwdepot daar natuurlijk voor gebruiken. Weet iemand hoe het e.e.a. zit als de hypotheek overgenomen gaat worden, kan ik daarna wel mijn bouwdepot opnemen? Bij de DNB weten ze hierover niets te vertellen, maak mij behoorlijke zorgen.

door duivel2002 op 20 Okt 2009, 12:35

Eerste stap zal zijn de depositogarantiestelsel.

Als het saldo groter is dan Euro 100.000,00 of Euro 200.000,00 (bij een en/of rekening) zal er verrekend gaan worden met je hypotheek bij de DSB. Maar voordat dit afgewikkeld wordt, zullen er nog wel een aantal maanden overheen gaan en dus kom je niet aan je centen.

door Dutch op 20 Okt 2009, 15:01

Ook wij hebben een bouwdepot. We willen nu verbouwen maar helaas kunnen ook wij niet bij het geld. Bij Houthoff Buruma (kantoor schimmelpenninck) zegt men dat de hypotheek overgenomen wordt met de daarbij behorende voorwaarden. Dus ook het bouwdepot zou dan dus weer beschikbaar moeten zijn.
Heeft er iemand ook al ervaring met juridische stappen/ aansprakelijk stellen van de DSB? Hoe doe je dat en stel je de curatoren of de DSB aansprakelijk voor alle extra kosten? Wij huren nu omdat het huis niet bewoonbaar is maar we ook niet kunnen verbouwen...

door j. op 25 Nov 2009, 00:12

Ik heb een brief ontvangen van de DSB waarin gezegd wordt dat ik mijn bouwdepot niet meer op kan nemen. Tot 28 februari heb ik de tijd om een andere hypotheek geregeld te krijgen. Ik hoef dan geen boete te betalen aan DSB.
Ik neem aan dat iedereen met eenzelfde constructie deze brief heeft gehad.
Het zou interessant kunnen zijn om gezamelijk een bank te benaderen.
Ik wil in ieder geval graag horen van anderen hoe ze dit gaan oplossen want ik ben, zoals de meeste denk ik, een leek op dit gebied.

Heleen

door Mariagh59 op 13 Dec 2009, 15:35

[quote="Mariagh59"]Ik heb een brief ontvangen van de DSB waarin gezegd wordt dat ik mijn bouwdepot niet meer op kan nemen. Tot 28 februari heb ik de tijd om een andere hypotheek geregeld te krijgen. Ik hoef dan geen boete te betalen aan DSB.
Ik neem aan dat iedereen met eenzelfde constructie deze brief heeft gehad.
Het zou interessant kunnen zijn om gezamelijk een bank te benaderen.
Ik wil in ieder geval graag horen van anderen hoe ze dit gaan oplossen want ik ben, zoals de meeste denk ik, een leek op dit gebied.

Heleen[/quote]

Wij hebben ook zulke brief gekregen.
Te gek voor woorden dat ze opmerken dat je geen boete hoeft te betalen bij deze vroegtijdige aflossing.
Voor wie zijn de kosten van niet aan het geld van het bouwdepot kunnen? En van de nieuwe hypotheekakte?

De PvdA (Vos) heeft op 13-12-2009 Kamervragen gesteld.

door Paulien op 15 Dec 2009, 11:28

Wij hebben ook een bouwdepot en brief ontvangen met de mogelijkheid voor eind febr over te sluiten. we gaan (als het lukt) oversluiten. de eerste bankgesprekken al weer gevoerd. Maar onzze hypotheek is vrij hoog tov het basis-salaris dus ik hoop dat het oversluiten gemakkelijk zal gaan. Krijgen we dat er ook nog bij. Intussen is de rechtsbijstand ingeschakeld en willen we alle kosten voor het afsluiten terugvorderen. maar of dat ooit zal gaan lukken? Wat mij betreft wil ik graag contact met 'lotgenoten' (klinkt wel erg dramatisch). Maar alle goede tips zijn welkom!

door verla060 op 17 Dec 2009, 20:59

Heb die brief waarover gesproken wordt niet eens ontvangen!!!!
Belde gisteren de DSB over mijn bouwdepot, toen vertelde ze mij dat er helemaal geen bouwdepot meer was en dat ik een andere hypotheek moest zoeken......werdt er ook nog doodleuk bij verteld dat we wel een boete moesten gaan betalen als we een andere hypotheek hadden gevonden..
Ik vind het werkelijk schandalig dat er zo met mensen wordt omgegaan....ik vind, een contract is een contract ik moet me aan de regels houden, maar de bank ook!!!
alles is al besteld voor een aanbouw, wie gaat dat allemaal betalen???
heb mijn beklag gedaan bij de curatoren, ben benieuwt wat ik te horen krijg!!

door esje79 op 19 Jan 2010, 14:49