2 reacties
Ik wil bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie.
Volgens mij hoef ik slechts een eigen bijdrage te betalen van ca 196 Euro.
Via een aanvullende verzekering hoef ik, volgens mij, zelfs die eigen bijdrage niet te betalen.
IZA meldt mij n.a.v. mijn vraag:
Het azM Maastricht rekent 1651,48 Euro per dag.
De vergoeding vanuit de zorgverzekering is € 193,- per dag. Dit betekent dat u het verschil tussen de kosten die het ziekenhuis in rekening brengt en de maximale vergoeding van € 193,- per dag zelf moet bijbetalen.
Dit is in uw geval inderdaad € 1651,48 - € 193,-. U komt dan op een bedrag van € 1458,48 dat u zelf moet betalen.
Ik vind dit ongelofelijk duur. Klopt dit wel?
Marcella schreef:Ik wil bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie.
Volgens mij hoef ik slechts een eigen bijdrage te betalen van ca 196 Euro.
Via een aanvullende verzekering hoef ik, volgens mij, zelfs die eigen bijdrage niet te betalen.
IZA meldt mij n.a.v. mijn vraag:
Het azM Maastricht rekent 1651,48 Euro per dag.
De vergoeding vanuit de zorgverzekering is € 193,- per dag. Dit betekent dat u het verschil tussen de kosten die het ziekenhuis in rekening brengt en de maximale vergoeding van € 193,- per dag zelf moet bijbetalen.
Dit is in uw geval inderdaad € 1651,48 - € 193,-. U komt dan op een bedrag van € 1458,48 dat u zelf moet betalen.
Ik vind dit ongelofelijk duur. Klopt dit wel?
Nee dat klopt niet. Als u zwanger bent, wordt de kraamhulp en de verloskundige door de basisverzekering betaald. Wat niet wordt betaald is o.a. de eigen bijdrage voor kraamzorg (€ 4.- per uur) en (poli)klinische bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Hiervoor kunt u een aanvullende verzekering afsluiten.
Wanneer u een vergelijking maakt, kunt u bij de rubriek 'Zwangerschap en bevalling' aangeven wat u betaald wilt krijgen. Wij laten u dan alleen verzekeringen zien die aan uw wensen voldoen. Hieronder vallen de kosten rondom uw bevalling en kraamzorg (zoals bijvoorbeeld de kosten van een bevalling in een ziekenhuis, kosten verpleging, kosten gynaecoloog en verloskundige, kosten verloskamer (bij poliklinische bevalling), kraamzorg- en geboorte-uitkering en kraampakket).
Wij hebben op een rijtje gezet wat de vergoedingen per verzekeraar zijn. Een overzicht met vergoedingen van poliklinisch bevallen vindt u op onze vergoedingenpagina Bevallen in het ziekenhuis en de vergoeding van kraamzorg vindt u op onze vergoedingenpagina Kraamzorg.
1