6 reacties
Hoe is bij jullie de hypotheekbetaling geregeld?
Ik heb gehoord dat reguliere banken de maandtermijnen achteraf afschrijven.
Nu heb ik door gezeur met de DSB bank al 1,5 jaar mijn maandtermijnen vooruit betaald. Dus de maand oktober is al eind september betaald?
Wordt bij jullie de maand achteraf of vooraf geincasseerd?
Ik betaal ook vooraf.
Nou werd ik gisterenavond gebeld om even een achterstallige betaling van 148 euro per direct op de rekening van DSB te storten. Waar ze dat nou weer hebben gevonden weet ik niet, dus ga ik even uitzoeken.
Ik vertrouw die bende voor geen meter meer. Ik betaal niks meer tot ik van de curators heb gehoord naar waar en hoe er betaald moet worden, en ik zet het geld wel in een aparte rekening.
Ik wacht eerst even af of de incasso plaatsvind deze week
Ik heb helaas ook een hypotheek by de dsb.Er wordt volgens mij niks fageschreven ,dus apart zetten naturlijk.Nu lees ik dat je maar 2 jaar rente aftrek hebt als je een dsb hypotheek hebt,lekker dus!
En nu? Mijn huis staat al een jaar te koop en ik krijg nimmer een andere hypotheek...helaas te hoog afgesloten, hoe stom het ook is..
wat te doen?
Zijn de curatoren net zo crimineel als Dirk Scheringa ?
Dat het aantal zogenaamde wanbetalers meevalt is niet in de laatste plaats te danken, cq te wijten aan de onbeschofte intimiderende en chanterende incassopraktijken van het DSB incassobureau Inspectrum. Curatoren hebben kennelijk een goed voorbeeld genomen aan de criminele verkoop- en incassomethoden van Dirk Scheringa en gaan daar vrolijk mee door.
Een voorbeeld:
Iemand heeft een hypotheek en een deposito en heeft de curatoren geschreven dat hij niet meer betaalt voor de hypotheek omdat hij de niet (terug)ontvangen rente van zijn deposito en het deposito zelf wil compenseren met de de te betalen rente voor de hypotheek en de de hypotheekschuld, waar hij volgens de Nederlandse wetgeving recht op heeft. Hij heeft nu nu het incasso bureau achter zich aan gekregen van curatoren. Zij beweren voor Euro 160 langs te komen om de zaak te bespreken. Hij wil dit niet maar ze zeggen dat ze toch langskomen en als hij er niet is dan moet hij sowieso Euro 160 betalen.
Chicanerende en chanterende praktijken van dit incassobureau,
Het zijn nog net geen Gorilla's die bij je binnen komen en je direct bij de keel grijpen, maar het komt er wel op neer. Buitenshuis houden die criminelen ! Mondeling valt niets te bewijzen, zelfs nog erger, als ze met 2 man komen en jij bent alleen, kunnen ze je alles wettig bewezen in de schoenen schuiven, ook al is het niet waar!
Dat bedoel ik nu met de onoirbare incassopraktijken waarmede ze al duizenden slachtoffers gemaakt hebben ! Incassokosten worden bij incasso door de kantonrechter getoetst op redelijkheid en billijkheid. Zolang zij niet incasseren via de kantonrechter hoef je helemaal geen incassokosten te betalen al staat dat nog zo duidelijk en vet in de lenings- of verzekeringsvoorwaarden, de kantonrechter heeft daar lak aan !
Die 160 euro zijn bluf en intimidatie om toch binnen te komen. Als ze komen hebben ze een akte voor betalingsmachtiging en een akte van cessie van uw loon bij zich en dan beweren ze dat als u die niet onmiddellijk tekent uw huis binnen korte tijd executeriaal zal worden verkocht en dat u dan met een gigantische restschuld blijft zitten en dat dan niets anders overblijft dan uw faillissement aan te vragen waarna u alles zult verliezen wat u nog hebt.
Bullshit ! laat ze niet binnen, sta ze niet te woord, lach ze vierkant uit en houdt uw deur voor ze gesloten !