Independer Forum

Autoverzekering: Schadevrije jaren

Schadevrije jaren is een lastig onderwerp. Het opbouwen, overnemen en berekenen ervan is niet altijd even transparant bij verzekeraars. Hier kun je al je vragen stellen over dit onderwerp. Hoe worden schadevrije jaren berekend? Kan je schadevrije jaren meenemen?

Schadevrije jaren auto kwijt Ik heb vorig jaar september mijn auto verkocht en dit is netjes gemeld bij roy data (20 svj). Op mijn motor had ik ook 20 svj, deze had ik nog. Nu heb ik...
Reacties
0
Bekeken
119
Gestart door:
rzandber
op
trage informatie inshared/sns Ik rijd auto sinds mijn 21e jaar. ik ben inmiddels 48. 2 x een akkefietje gehad, laatste vorig jaar. Na een echtscheiding en een hoop gedoe en geregel met een hoop emotionele...
Reacties
1
Bekeken
160
Gestart door:
Gert
op
Scahdevrije jaren naar tweede auto Goededag, Ik heb een autoverzekering met een premie obv 24 schadevrije jaren. Onlangs kocht ik een tweede auto erbij en gaf aan de verzekering door dat ik 24 schadevrije jaren heb. Op basis...
Reacties
2
Bekeken
257
Gestart door:
bronco67nl
op
Leaseverklaring verplicht bij aangaan nieuwe verzekering? Ik heb de afgelopen jaren in leaseauto's gereden bij verschillende leasemaatschappijen. In verband met de aanschaf van een privé auto wil ik een autoverzekering aanvragen. Ben ik bij het aangaan van een autoverzekering...
Reacties
1
Bekeken
361
Gestart door:
Habubu
op
schadevrije jaren uit Italië Hallo, ik wil graag weten welke Nederlandse autoverzekering schadevrije jaren uit Italië accepteert.
Reacties
8
Bekeken
3676
Gestart door:
saskia1212
op
Schadevrije jaren beperkt na informatie Ik werd vorige week beschuldigd van een aanrijding op een gesloten parkeerterein in Utrecht in februari. Ben me van geen kwaad bewust. Ik informeer bij Alsecure wat ik hiermee aanmoet en word...
Reacties
1
Bekeken
319
Gestart door:
Cjb
op
-3 schadevrije jaren van partner ook op mijn naam. Mijn partner heeft door een ongeluk nu -3 schadevrije jaren. Toen ik mijn auto wilde gaan verzekeren werd ik geweigerd omdat ik negatief saldo zou hebben. De vorige auto was niet van...
Reacties
4
Bekeken
890
Gestart door:
Kyra ten Thij
op
Schade aan bedijfswagen Hoi, Vandaag reed ik de auto van mijn moeder haar bedrijf en ben ik tegen iemand aangereden op een parkeerplaats toen ik achteruit reed. Het gaat om een Duitse auto. We hebben netjes bij het...
Reacties
1
Bekeken
563
Gestart door:
bechris
op
vervallen schadevrije jaren Ik heb ivm overstap naar lease mijn auto verkocht en de verzekering opgeschort met een negatief aantal schadevrije jaren (-4). Wat als ik na een tijd weer een eigen auto zou kopen,...
Reacties
1
Bekeken
615
Gestart door:
Karin
op
Negatieve Schadevrije jaren op naam partner zetten Is het toegestaan om negatieve schadevrije jaren over te zetten op naam van mijn partner (we zijn getrouwd, zelfde adres etc.), maar die geen rijbewijs heeft (en dit eigenlijk ook niet van...
Reacties
11
Bekeken
3719
Gestart door:
Panda
op
Schadevrije jaren Omdat ik al 36 jaar schadevrij rijd, heb ik hier nooit zo bij stilgestaan. Opeens is er dan schade aangebracht aan een derde partij. Wat mij heeft verbaasd is dat ik met...
Reacties
4
Bekeken
2603
Gestart door:
Nolga
op
Schadevrije jaren en bonus malus Onlangs hebben de verzekeraars de terugval in schadevrije jaren afgesproken. Dit betekent in mijn geval (31 schadevrije jaren) terugval naar 10. Alles boven 15 doet niet meer mee. Mijn verzekeraar heeft van de...
Reacties
1
Bekeken
615
Gestart door:
Fred
op
Schadevrij verlies na diefstal voertuig Driedubbel benadeelt ; autosleutels gestolen tijdens woninginbraak, verzekerd tegen diefstal dus schade afgekocht door verzekeringsmaatschappij Zelf. Voertuig teruggevonden door politie binnen drie a vier maanden en geretourneerd aan verzekeraar. Voertuig doorverkocht want...
Reacties
1
Bekeken
667
Gestart door:
Hans E.
op
autoschadevrije jaren mee nemen naar Duitsland Begin dit jaar naar Duitsland verhuisd, andere verzekering (Neurenberger verzekerings Groep) deze vroegen uiteraard om verklaring verzekering ,In dit geval Independer die me verzekerde bij Klick en Go, Hier is...
Reacties
1
Bekeken
675
Gestart door:
jgdekker
op
Bonus malus ladder Bij mijn huidige verzekering (ANWB heb ik op d ecolus staan 2 schade vrije jaren (bij hun!) maar wel 80% korting op de premie BM ladder 14. Wat als ik overstap naar een...
Reacties
1
Bekeken
845
Gestart door:
Pjottervmr
op
Nieuwe auto, tijdelijk 3 auto's (gezin 2 personen) De situatie is als volgt. We hebben twee oude kleine auto's (beide >13jr oud, alleen WA of evt. beperkt casco). We willen een relatief nieuwe gezinsauto kopen. We gaan waarschijnlijk van een particulier...
Reacties
1
Bekeken
1080
Gestart door:
TBNL
op
Ineens schadevrije jaren weg bij Inshared Heb een autoverzekering afgesloten bij Inshared in augustus 2013 en had toen in ieder geval 13 schadevrije jaren. Ruim een jaar verder zonder schade is het aantal schadevrije jaren ineens 12. RARA...
Reacties
2
Bekeken
1320
Gestart door:
Coen
op
Schadevrije jare van brommerverzekering naar autoverzekering Hallo, Ik zou graag autoverzekeringen vergelijken, maar omdat ik 18 jaar ben zou ik volgens de independer vergelijker geen schadevrije jaren opgebouwd kunnen hebben. Toch heb ik er twee, van de brommerverzekering. Waarom...
Reacties
4
Bekeken
904
Gestart door:
harmv96
op
schade vrijejaren gaat niet automatisch omhoog Heb een verzekering bij Klik en Go en als ik in de polis kijk staat daar nog 1 jaar schade vrij. Heb nu aantoonbaar 3 jaar geen schade, hoe kan ik dit aangeven...
Reacties
1
Bekeken
760
Gestart door:
gpelt5
op
verdwenen schadevrije jaren In de maand oktober 2014 ben ik overgestapt naar een andere autoverzekering die ik via Independer had afgesloten, de nieuwe ook weer via independer afgesloten. Ik had 17 schadevrije jaren maar de verzekeraar...
Reacties
1
Bekeken
1206
Gestart door:
hbosch2
op
Schadevrije jaren diefstal De afgelopen 10 maanden heb ik gebruik gemaakt van Private Lease. Helaas is mijn auto gestolen en ben ik van plan om een auto aan te schaffen. Ik zou graag willen weten...
Reacties
1
Bekeken
1345
Gestart door:
Denise-3
op
Vervallen van negatieve schadevrije jaren Hallo, Mij vraag is het volgende: Vervallen negatieve schadevrije jaren ook na 1 jaar geen autoverzekering meer gehad te hebben Alvast bedankt
Reacties
2
Bekeken
2222
Gestart door:
Hendrikneg
op
schadevrije jaren als je geen verzekering hebt lopen? Wat gebeurd er met je schadevrije jaren in roy-data als je enkele jaren geen verzekering op je naam hebt lopen. Ik lees overal dat je je opgebouwde jaren na 1 of 3 jaar...
Reacties
1
Bekeken
1218
Gestart door:
bert
op
Verlies schadevrije jaren na scheiding Hallo, ik ben mijn schadevrije jaren kwijt door bij mijn scheiding 2 jaar geleden de auto over te dragen aan mijn ex-vrouw. In de laatste 2 jaar heb ik een lease auto...
Reacties
1
Bekeken
1357
Gestart door:
Geert
op
Schadevrije jaren kwijt Hoi, Wat kan ik nog doen om het volgende: Mijn vader heeft sinds 1990 schadevrije jaren opgebouwd. Nu zou dat 24 jaar zijn. Nu komen we er gister achter (bij het afsluiten van een...
Reacties
1
Bekeken
1238
Gestart door:
Dramacydril
op
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!