autoverzekering buitenland

4 berichten

Ik heb een auto in het buitenland (Ierland) gekocht om te gebruiken tijdens de vakanties. Er wordt daar door de verzekeringsmaatschaappij gevraagd om een verklaring van schadevrije jaren. Maar mijn verzkerking geeft die alleen maar bij royement van mijn Nederlandse autoverzekering. En die wil ik natuurlijk handhaven, want ik blijf in Nederland ook gewoon mijn auto rijden. Hoe kan ik dit nou oplossen?

door Helma op 26 jan 2012, 19:17

Helma schreef:Ik heb een auto in het buitenland (Ierland) gekocht om te gebruiken tijdens de vakanties. Er wordt daar door de verzekeringsmaatschaappij gevraagd om een verklaring van schadevrije jaren. Maar mijn verzkerking geeft die alleen maar bij royement van mijn Nederlandse autoverzekering. En die wil ik natuurlijk handhaven, want ik blijf in Nederland ook gewoon mijn auto rijden. Hoe kan ik dit nou oplossen?

Helaas kunt u maar bij een verzekeraar tegelijk uw schadevrije jaren in gebruik nemen. U krijgt daarom alleen een royementsverklaring als u de verzekering beƫindigd. Helaas is daar geen andere oplossing voor.

Independer

door Ellen Glerum op 26 jan 2012, 20:09

Helma schreef:Ik heb een auto in het buitenland (Ierland) gekocht om te gebruiken tijdens de vakanties. Er wordt daar door de verzekeringsmaatschaappij gevraagd om een verklaring van schadevrije jaren. Maar mijn verzkerking geeft die alleen maar bij royement van mijn Nederlandse autoverzekering. En die wil ik natuurlijk handhaven, want ik blijf in Nederland ook gewoon mijn auto rijden. Hoe kan ik dit nou oplossen?

Dit kan je helaas niet oplossen, schade vrije jaren kunnen maar op 1 polis tegelijk lopen. Alleen bij royement van de polis komen uw jaren vrij. Tevens vraag ik mij af of uw nieuwe verzekeraar wel vakantieauto's van buitenlanders (niet woonachtig in Ierland) te verzekeren.

door Wobje op 01 feb 2012, 19:31

Hallo!

Wellicht dat je meer informatie kunt vinden op deze website; Auto Verzekering: http://autoverzekering.twinology.com/ - hierop komt al dit soort informatie terug over Auto Verzekering.

Of wellicht als je goed independer doorzoekt dat je er ook wel achter komt? :-)

Met vriendelijke groet,
Simon de Vries

door Simon de Vries op 07 aug 2012, 09:24

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!