Independer Forum

aparte tandartsverzekering

Reacties
21
  1. dhoogenr

Is het mogelijk om alleen een tandartsverzekering af te sluiten bij een willekeurige zorgverzekeraar? Concreet: Ik heb een basis-, aanvullende- en tandartsverzkering bij MENZIS lopen. De vergoedingen voor de tandarts zijn voor 2013 behoorlijk verlaagd. Dus ik overweeg elders alleen een tandartsverzkering af te sluiten.

2. Menzis Berichten: 19
    Geachte dhoogenr,

Wat jammer dat u overweegt elders te gaan verzekeren. Ik begrijp dat u deze overweging maakt omdat de tandartsverzekering voor 2013 u tegenvalt. Graag wil ik u waarschuwen dat veel maatschappijen sommenpolissen hanteren. Dit houdt in dat ze vaak vergoedingen uitkeren tot een maximum bedrag per jaar. Menzis doet dit niet. Menzis vergoed per behandeling een bepaald bedrag, zonder dat er een maximum bedrag per jaar voor tandartskosten is. (De enige uitzondering hierop is Menzis / FNV Primazorg)
    Als u wilt zou ik graag samen met u kijken of we toch nog aan kunnen sluiten op uw verzekeringsbehoefte? Wilt u dit ook? Dan nodig ik u uit om uw vraag en eventueel verzekeringnummer te sturen aan webcare@menzis.nl

Met vriendelijke groeten,
    Leontine Seuren
    Menzis team Webcare
  3. rickdewinter
    Uit het antwoord blijkt niet of het mogelijk is om een tandartsverzekering af te sluiten bij verzekering A, terwijl de basisverzekering ondergebracht is bij verzekering B.
  4. Gebruikersavatar
    Chantal Klomp Berichten: 230
    Beste meneer de Winter,

Het is wel mogelijk om een basisverzekering bij X te hebben en een tandartsverzekering bij Y. Wel is het zo dat de verzekeraar voor de tandartsverzekering u niet hoeft te accepteren, en vaak zit er een extra toeslag op de premie die kan oplopen tot 50%
  5. Nieuw
    Het is goed mogelijk een aparte tandarts verzekering te hebben. Ook zonder toeslag. Op deze manier bij AnderZorg de basis verzekring gehad en de tandarts bij Kiemr voor 3,50 per maand. Deze laatste is nu wel duurder geworden. Maar dit geldt voor alle verzekerden en heeft niets te maken met apart afsluiten tandartsverzekering.
  6. nr.482@hotmail.com
    [quote="dhoogenr"]Is het mogelijk om alleen een tandartsverzekering af te sluiten bij een willekeurige zorgverzekeraar? Concreet: Ik heb een basis-, aanvullende- en tandartsverzkering bij MENZIS lopen. De vergoedingen voor de tandarts zijn voor 2013 behoorlijk verlaagd. Dus ik overweeg elders alleen een tandartsverzkering af te sluiten.[/quote]

Hallo,

dat is mogelijk. Kijk op www.iak.nl.
    Je kunt kiezen voor vergoeding max. voor 350, 950 of 1900. Voor de laatste dient u wel een gezondheidsverklarig in te vullen. Ik zelf ben zeer tevreden over de dienstverlening.
    Succes!

Groetjes,
    nr.482
  7. Kim80
    Beste, ik ben aan het kijken om mijn man een aparte tandarts verzekering af te sluiten. Hij is bij de OHRA verzekerd maar daar is de vergoeding maar tot 500 euro per jaar en hoger is er niet. Nu wil ik heb bij verzekeren ergens anders omdat hij 2 behandelingen moet onder gaan van tegen de 300euro. Helaas is de lopende OHRA tandarts verzekering niet tussentijds op te zeggen. Hebben jullie tips waar ik het beste kan kijken? Albast bedankt.
    Mvg Kim
  8. Mathilde
    Volgens mij komt u door het afsluiten van een tweede tandartsverzekering in de situatie van een dubbelverzekering. De " na u " clausule kan gelden. Dit betekent dat de verzekering niet uitkeert als er een andere verzekering is die uitkeert.

En ik denk dat het zelfs fraude is als u het wel probeert. Maar of de verzekeraar het te weten komt?
  9. Gebruikersavatar
    Michelle van Amelsfort Berichten: 40
    Beste kim,

Helaas heeft independer geen losse aanvullende verzekeringen. Voor meer informatie en het afsluiten van een losse aanvullende tandartsverzekering kun je het beste contact opnemen met de verzekeraars zelf.
  10. kimm80
    [quote="Mathilde"]Volgens mij komt u door het afsluiten van een tweede tandartsverzekering in de situatie van een dubbelverzekering. De " na u " clausule kan gelden. Dit betekent dat de verzekering niet uitkeert als er een andere verzekering is die uitkeert.

En ik denk dat het zelfs fraude is als u het wel probeert. Maar of de verzekeraar het te weten komt?[/quote]

Dank je voor je reactie. Ik ben inmiddels al een eind verder en inderdaad is er geen mogelijkheid om tussen tijds te verzekeren. Mvg Kim
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!