Independer Forum

Annuleringsverzekering

Reacties
27
  1. C v H

Wij zijn met een reisgezelschap van totaal 4 personen.
    Het betreft een moeder met 2 kinderen (4 en 5 jaar) Zij wonen gedrieen op 1 adres.
    En 1 persoon die op een ander adres woonachtig is en geen familielid is.
    - Is het, ondanks het feit dat de 4e persoon geen familielid is en op een ander adres woonachtig is, mogelijk gezamenlijk een annuleringsverzekering af te sluiten? De 4 personen zijn gezamenlijk vermeld op 1 boeking
    - Wat zijn de condities bij annulering? Overal wordt melding gemaakt van de mogelijkheid tot annuleren bij overlijden/ziekte van een familielid, maar dit is bij ons dus niet aan de orde.
    Wordt dan alleen het gedeelte van de reis van die ene persoon vergoed die moet annuleren vanwege ziekte overljden of kan de rest van het gezelschap (op dezelfde boeking, maar geen familie) hier op 'meeliften'?
    - Welke annuleringsverzekering is de beste/goedkoopste? en heeft de beste voorwaarden?
    Met vriendelijke groet,
    C v H

2. Gebruikersavatar
    Sharon Gerritsen Berichten: 99
    Beste C v H,
    Hieronder zal ik antwoord proberen te geven op uw vragen.
    - Het is alleen mogelijk om gezamenlijk een kortlopende annuleringsverzekering af te sluiten, voor een doorlopende annuleringsverzekering moet u op hetzelfde adres wonen.
    - Wanneer u samen 1 annuleringsverzekering heeft en de vakantie samen geboekt heeft gelden de condities voor het gehele reisgezelschap. Als u 2 verschillende polissen heeft en een van beide moet de reis onderbreken of annuleren wegens een voorval waar de verzekering dekking voor biedt, kan de ander de vakantie meestal ook annuleren.
    - Wij vergelijken alleen annuleringsverzekering in combinatie met een reisverzekering. Aan een losse annuleringsverzekering kunnen wij u dus helaas niet helpen. U kunt hiervoor terecht bij o.a. Ohra, ANWB en de Europeesche.
    Succes met het vinden van een passende verzekering.
  3. Sophie
    Hallo,
    Ik heb een vraag over de annuleringsverzekering. Ik heb met mijn stomme hoofd niet goed nagedacht over het boeken van een vakantie met 2 vriendinnen. Nu is het probleem dat we knallende ruzie hebben gekregen en ik de vakantie dus wil annuleren. Ik hoor heel vaak dat er een speciale reden moet zijn om het zomaar te kunnen annuleren. En ik kan op internet nergens duidelijk vinden of dat ook per se nodig is. Nu is mijn vraag of ik de vakantie nog kan annuleren of dat ik per se heen moet. We hebben al een voorafgaand bedrag moeten betalen. Alvast bedankt.

M.v.g

Sophie
  4. Gebruikersavatar
    Manuela Vos Berichten: 6
    Helaas is een ruzie geen reden voor de verzekeraar om de reis te kunnen annuleren. De verzekeraar zal aangeven dat de reis gemaakt kan worden, mogelijk met andere personen. Indien dit niet kan of gewenst is dan kunt u er uiteraard voor kiezen om de reis zelf niet te maken, echter kunnen er geen kosten vergoed worden.
  5. Jolette
    Goedemiddag,

wij hadden een reis geboekt( 2pers) naar Gran Canaira, helaas moesten wij een paar dagen voor vertrek de reis annuleren omdat mijn vader ernstig ziek was geworden en met spoed is op genomen in het ziekenhuis.

Ik heb een doorlopende reis/annuleringsverzekering, de reis is op mijn naam geboekt voor 2 personen.

tot onze verbazing krijgen wij de helft maar terug, wij dachten dat degene die de reis boekt en betaald op zij naam het hele bedrag terug krijgt als hij een doorlopende reis/annuleringsverzekering heeft. de 2e persoon heeft geen annulering verzekering maar er is een totale boeking geweest op 1 naam.

Mag dit zomaar?

ik hoor graag van jullie

groetjes Jolette
  6. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Beste Jolette,

Wat vervelend dat je vader ziek is geworden. Helaas is het zo dat de verzekering per persoon uitkeert. Als jouw medereiziger niet op hetzelfde adres woont, moet hij of zij een eigen reis- en annuleringsverzekering hebben. Ook als er één boeking gedaan is. Als jij en je reisgenoot wel op hetzelfde adres wonen en jouw verzekering inderdaad voor twee personen is, keert de verzekeraar wel voor beide personen uit.
  7. Gast
    bedankt het bericht Simone,

wij wonen samen op hetzelfde adres en hebben een samenlevingscontract,
    De hoofdboeker heeft de reis geboekt en zelf volledig betaald, de hoofdboeker heeft ook een reis- en annuleringsverzekering.
    De hoofdboeker heeft deze reis als cadeau gedaan aan mede reisgenoot
    veranderd dit nog iets in de situatie?

groetjes Jolette
  8. Gebruikersavatar
    Beide personen moeten een annuleringsverzekering hebben. Of er moet één reisverzekering zijn met een dekking voor twee personen. Met een verzekering voor één persoon, wordt er ook maar voor één persoon uitgekeerd.
  9. Jody
    Hallo,

Wij willen met ons gezin (3 pers) op vakantie met vrienden. (4pers). Nu is het zo dat we gezamenlijk willen boeken ivm kamers naast elkaar en kostenbesparend.
    Nu was mijn vraag, moet je voor het hele reisgezelschap een annulering aanvragen? Mijn schoonmoeder is ziek en we weten niet hoe het gaat lopen. Mocht het ineens slecht gaan, dan willen wij met ons 3en annuleren. De anderen gaan/blijven gewoon.
    Is dit mogelijk als je gezamenlijk boekt? En hoe gaat dat in z'n werk.
  10. Gebruikersavatar
    Hoi Jody,
    Bij de meeste verzekeraars is het mogelijk om alleen voor het eigen gezin te annuleren. Bij de reisorganisatie kan worden aangeven voor welke personen er geannuleerd moet worden. Vervolgens kan de annulering worden doorgegeven aan de verzekeraar. Die keert dan alleen uit voor de personen waarvoor de annulering geldt.
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!