Independer Forum

Annuleringsverzekering

Reacties
27
  1. Gebruikersavatar
    Susanne Boogers Berichten: 24
    Beste meneer/mevrouw,

Vaak is het wel aan te raden om voor de gehele groep een kortlopende reis en annuleringsverzekering af te sluiten, dit kan bijvoorbeeld bij FBTO en de Europeesche. Jullie zijn dan als groep verzekerd. Het afsluiten van een annuleringsverzekering moet bij de meeste verzekeraars binnen 7 dagen na het boeken van de reis.
  2. W.S.
    [quote="sboogers"]Beste meneer/mevrouw,

Vaak is het wel aan te raden om voor de gehele groep een kortlopende reis en annuleringsverzekering af te sluiten, dit kan bijvoorbeeld bij FBTO en de Europeesche. Jullie zijn dan als groep verzekerd. Het afsluiten van een annuleringsverzekering moet bij de meeste verzekeraars binnen 7 dagen na het boeken van de reis.[/quote]

Paar mensen hebben dus al reeds een doorlopende verzekering, gaat meer om deze verzekering dus. Is het geen probleem dat de hoofdboeker niet tot deze mensen behoort.
  3. Gebruikersavatar
    Susanne Boogers Berichten: 24
    Klopt, bovenstaande is van toepassing op het annuleringsgedeelte. Voor de groepsannulering is het belangrijk dat die voor de gehele groep wordt afgesloten, inclusief hoofdboeker.
  4. Gitte
    Hallo, ik heb samen met drie vriendinnen een vakantie geboekt naar malta. Ik heb onverwachts een operatie twee weken voor vertrek, waardoor ik niet mee kan. Ik heb hier een ook doktersverklaring van. Kan ik het geld van het appartement, dat we met z'n 4en geboekt hebben, terug krijgen van de reisverzekering?
  5. Gebruikersavatar
    Marleen Schepers Berichten: 28
    Beste Gitte,

Vervelend dat u niet meer op vakantie kan door de operatie. U kunt het beste contact opnemen met de schade afdeling van de annuleringsverzekering. De schade afdeling kan dan precies aangeven wat zij nodig hebben om de schade te beoordelen.

Als jullie met vier vriendinnen op vakantie gaan en alleen u kan niet meer mee op vakantie, dan kunt u aanspraak kunnen maken op één vierde van de boeking van het appartement.
  6. Libri
    Beste Independer,

Wij hadden een onderkomen (chalet) geboekt voor 5 personen, voor 1 vast bedrag. 3 personen wonen op een adres wonen en 2 personen op een ander adres. Nu hebben de laatste twee wegens ziekte geannuleerd. Wat betekent dit voor de uitkering van de annuleringsverzekering? Wordt het de annuleringskosten wel uitgekeerd aan deze twee personen, ondanks dat de andere 3 wel gebruik maken van het chalet?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Linda
  7. Gebruikersavatar
    Marleen Schepers Berichten: 28
    Beste Linda,

Als de reis geannuleerd moet worden is het voor de schadeafdeling van belang wie er op de boekingsnota staat. Als twee van de vijf reisgenoten de reis moeten annuleren wordt in de meeste gevallen ook twee vijfde van de boeking uitgekeerd. U kunt het beste aan de schadeafdeling vragen wat zij nodig hebben om de schade te beoordelen.
Independer

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!