2 reacties
Goedendag,
Ik sta op het punt een nieuwe hypotheek af te sluiten. Ter voorbereiding vraag ik me het volgende af:
Ik heb een aantal jaren in de WAO gezeten ivm. psychische klachten. De afgelopen twee jaar ben ik echter weer volledig aan het werk, en ben met ingang van April 2010 volledig goedgekeurd. Ik heb verder geen bijzondere gezondheidsklachten en ben bereid een uitgebreide gezondheidskeuring te ondergaan. De laatste 2 jaar heb ik geen ziektedagen gehad. Kunnen jullie aangeven of dit een probleem kan vormen? Zo niet, zou dit wel een hogere premie kunnen betekenen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Dave
Beste Dave,
Helaas kunnen wij van tevoren niet aangeven of een verzekeraar een premieverhoging zal voorstellen. Het is aan de medisch adviseur van de verzekeraar, om dit te beoordelen.
Of er een gezondheidsverklaring of keuring nodig is, hangt af van de hoogte van het verzekerd kapitaal, je leeftijd en de verzekeraar.
In de vergelijking van Independer.nl kun je dit zien per verzekeraar.
Goed om te weten is dat bij een premieverhoging, je altijd eerst een premievoorstel krijgt. Wanneer je hier niet op in wenst te gaan, kun je kosteloos van de aanvraag afzien.
Als je nog vragen hebt, belt gerust.
Met vriendelijke groet,
Sharony Hosman
Adviseur Levensverzekeringen
Tel. nr: 035-6265586