4 reacties
Ik wil ook van mijn lening bij DSB af. Ik ben in staat deze geheel af te lossen volgende maand.
Maar..ik ben bang dat e.e.a.niet goed zal gaan. Over de afmelding bij BKR heb ik mijn twijfels of dit wel gebeurt. Ook ben ik bang dat ondanks een nul stand op de lening automatische incasso's gewoon doorgaan. Daarnaast weet ik niet hoeveel ik precies moet betalen. De dag waarop de rente wordt berekend is mij onbekend. Ik kan wel voor de zekerheid iets teveel betalen maar dan moet ik maar afwachten dat ik het teveel betaalde ooit terugkrijg uit de failliete boedel. En wat als de lening op papier net is overgenomen door een andere bank en ik betaal aan DSB?
Ik heb deze vraag aan de curatoren gesteld via mail maar ik krijg geen reactie.
Wij hebben op 5 november 2009 onze 2e hypotheek bij de dsb afgelost en hebben een afschrift ontvangen dat het bedrag ontvangen is. De notaris heeft vooraf van de DSB (na veel boze telefoontjes richting kantoor Houthoff-buruma) de eindafrekening gekregen. Wel was het bedrag op de eindafrekening te hoog maar we hebben er voor gekozen het toch af te lossen en het na de overdracht terug te vorderen. De notaris gaat er vanuit dat uitschrijven goed gaat. De DSB geeft bij de eindafrekening nl aan dat ze asl het bedrag ontvangen is, toestemming te geven het pand hypotheek-vrij te maken.
nb. een automatische incasso heb ik niet afgegeven.