7 reacties
Graag zou ik de ervaring willen weten van andere mensen m.b.t. Aegon en dan met name de Eigen Stijl Sparen rekening.
Een handige rekening waarbij meerdere spaarpotten kunnen worden aangemaakt en waarin je naast eenmalige overboekingen ook maandelijks over kan boeken.
Mijn ervaring bij Aegon is dat bedragen die ik terug wil boeken vrij lang 'onderweg' zijn. Soms duurt het 2 dagen voordat het geld op mijn tegenrekening staat.
Geld naar Aegon staat er wél snel op.
Spaarrekeningen via bijvoorbeeld Moneyou en NIBC zijn wel in staat om overboekingen te realiseren binnen dezelfde dag zeker indien je 's morgens vroeg al een overboeking opgeeft.
Beste,
Aegon Eigen Stijl Sparen kan interessant zijn, maar let zeer goed op de spaarafspraken.
Een uitgebreide analyse kan je lezen op spaaraanbod.nl:
spaaraanbod.nl/blog/2009/03/15/aegon-eigen-stijl-sparen-nader-bekeken
Uit deze analyse blijkt dat je goed op moet letten met de spaarafspraken, omdat deze ook in je nadeel kunnen werken.
p.s.
Begin december 2009 wordt Eigen Stijl Sparen verlaagd naar 2.6% basis en 3.6% als hoogste rente.
Op 7 januari ontvingen de Aegon eigen stijl spaarders het volgende bericht:
Per 12 januari 2010 verlaagt AEGON de spaarrente van Eigen stijl Sparen. Vanaf die datum is de basisrente van Eigen stijl Sparen 2,4%. De maximale rente wordt 3,4%.
Op 11 januari staat op Independer en op de Aegon-site nog steeds het oude percentage van 3,6 - 3,4 %
Een vriendin had me al gewaarschuwd dus ik had mijn meuk spaargeld lekker nog even op ASN Ideaalsparen laten staan (momenteel nog steeds 2,6%).
Als je een groot bedrag vastzet met een opnameboete van 1% en Aegon verlaagt de rente meer dan de concurenten ben je lekker in de aap gelogeerd, hoewel je nog steeds meer krijgt dan bij de meeste grote banken.
Ik heb precies dezelfde ervaring met Aegon. Ik wilde mijn saldo overboeken naar de ING waar je nu 3% vergoeding krijgt over je spaargeld en aanvankelijk werd mij door Aegon verteld dat het overboeken 2 a 3 dagen zou duren. Terwijl de overboeking van ING naar Aegon dezelfde dag geregeld was. Later die dag nogmaals de vraag gesteld waarom het zo lang duurt omdat alles toch electronisch gaat en het geld dus valutair gezien op dezelfde dag verwerkt moet kunnen worden was het antwoord dat het de volgende dag geregeld zou zijn. Mijn vermoeden is dat als ik niets meer gevraagd had dat ik dan het geld 2 a 3 valutadagen kwijt zou zijn.
Eigenstijl sparen is een erg leuke en originele spaarrekening. Alleen jammer dat Aegon zo snel na introductie alweer de rente verlaagd (vandaag tot 2,2% basisrente). Zo laag dat ik vandaag besloten heb om mijn geld weer over te boeken naar een andere bank, die de rente minder vaak naar beneden bijstelt.
Stond de basisrente bij introductie (juli 2009) nog op 3,7%. Sindsdien kreeg ik zo'n beetje iedere maand wel een melding dat de rente verlaagd werd, tot nu 2,2%. Dus een sigaar uit eigen doos, dus geen stijl die eigen stijl spaarrekening van Aegon
Op mijn vraag hoe het komt dat deze verlaging tegen de huidige trend (van verhoging) ingaat kreeg ik na een week dit antwoord:
Wij begrijpen uw teleurstelling. Uiteraard geven wij ook liever een hoge rente, maar dat is door de huidige marktomstandigheden niet mogelijk. Daarnaast hebben wij, net als een aantal andere financiële instellingen in Nederland, een kapitaalversterking ontvangen van de Nederlandse overheid. Daarom mogen wij geen spaarrente aanbieden die in de top-3 van de rentes staat. Dit geldt voor de maximale rente die u kunt krijgen. AEGON heeft de intentie om de kapitaalinjectie voor 1 juli 2011 aan de overheid terug te betalen. Zodra dit is gebeurd vervalt deze top-3 voorwaarde.
Voor mij (gezien de voorwaarden) was dit een van de aantrekkelijke rekeningen maar nu opeens niet meer. Ik ben dus zoekende...