ABN AMRO bank reageert niet

26 reacties

ABN AMRO IS DE SLECHTSTE BANK IN NL.
SERVICE IS ZEER ZEER SLECHT
AUTOMATEN IN DE BANK ZELF ALTIJD DEFECT

ING IS ZO VEEL BETER.

door Anoniem op 11 Apr 2011, 22:25

En anno 2011 is het nog steeds een ruk bank!
Duur, klant onvriendelijk, slechte tot geen service, stug etc etc.
Medewerkers van de ABN zijn te oud voor de Mac Donalds dus mogen ze daar gaan werken! Nooit zo'n kansloze boel gezien! Ik ben er weg na jaren klant te zijn geweest!

door Anti ABN op 01 Aug 2011, 13:49

Ik kan er inmiddels ook over meepraten. Wij zijn voor onze "gewone" rekeningen altijd klant geweest van PostBank, nu ING.

Onlangs hebben we via een adviseur een hypotheek afgesloten bij ABN-AMRO. Om voor deze hypotheek in aanmerking te komen moesten we een betaalrekening openen bij ABN-AMRO. Daar zaten we niet op te wachten maar vooruit, als dat de enige voorwaarde is. Partner en ik dus half november naar een ABN-AMRO filiaal en daar een rekening geopend. Echter tot op heden niets meer gehoord, geen bankpasjes ontvangen, geen cardreader voor internet bankieren, geen brief met een bevestiging, niets! Maakt ons verder niet uit, want de hypotheek wordt toch van onze ING rekening afgeschreven.

Inmiddels zijn we lekker aan het klussen in het nieuwe huis en de badkamer moet betaald worden van het bouwdepot. Dit zou max. 5 dagen moeten duren. Ik heb 3 keer moeten bellen omdat het geld maar niet overgemaakt werd. Uiteindelijk heb ik het geld zelf voor moeten schieten omdat ABN het niet op tijd regelde. Nu een week of twee later komt de rekening voor de keuken. Omstreeks 10 december netjes per post opgestuurd naar ABN. Tot gisteren (21-12) niets gehoord. Ik bellen, ABN heeft niets ontvangen zeggen ze. Ze presteren het dus om tot twee keer toe een declaratie niet normaal te kunnen afhandelen. Nu heb ik het declaratieformulier kunnen faxen en wordt er een spoedprocedure gestart. Kosten 4,50 voor mijn rekening. Wordt ik ook nog verbonden naar het Stater-kantoor, terwijl ik in de wacht gezet zou worden. Die kunnen me niet te woord staan. Moet ik zelf weer terug bellen naar ABN, alwaar ik het hele verhaal weer aan iemand anders moet uitleggen.

Kortom, klote service. De 3 zaken die ik tot nu toe heb moeten regelen bij ABN zijn ALLE drie fout gegaan, te weten:

- openen van een rekening
- uitbetalen rekening 1 vanuit bouwdepot
- uitbetalen rekening 2 vanuit bouwdepot

en dan nog het telkens opnieuw moeten uitleggen van het verhaal aan iedere pipo die je daar aan de lijn krijgt, en het niet door kunnen verbinden van de medewerkers.

door Fabian op 22 Dec 2011, 17:41

Ho-pe-loos. Ik probeer een flink bedrag op een deposito te zetten. Ben klant van de ABN qua pensioen (ze kennen me dus), maar het lijkt onmogelijk om die rekening even te openen. Online lukt al helemaal niet (bij LeasplanBank was dat in 5 minuten gefixed). Nu drie dagen verder na eerste contact via call centre (waar ik ook al niet van hou). Niet teruggebeld wat wel beloofd was, en nu wordt ik morgen door een adviseur gebeld. Ik wil helemaal geen adviseur. IK WIL EEN REKENING OPENEN. Wanneer gaan de bank eens uit van mijn behoefte?

door mvanos op 19 Jan 2012, 14:07

IK heb een bedrijf sinds oktober 2010.
Noch bij ABN AMRO noch bij Rabobank kreeg ik een zakelijke rekening geopend.
Het gevolg is dat priveuitgaven en inkomsten , naast zakelijke transacties op de afschriften vermeld staan , waardoor het een heisa is om de boekhouding voor belastingtechnische zaken gewoon door elkaar heen loopt. Dat lost dus niets op. Een aparte priverekening voor zakelijke doeleinden mocht echter ook niet afgesloten worden. Heeft iemand hier ervaring mee , en hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen?

door Dolfijn66 op 01 Feb 2012, 20:42

Ik bankier nu sinds een jaar zakelijk bij de ABN en het is werkelijk een drama. Ik doe met mijn bedrijf veel zaken met het MKB in Belgie en probeer via het SEPA incasso sysyteem "Acces Online" automatisch te incasseren. Ik heb sinds augustus nog geen 1 keer een volledige batch kunnen incasseren en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb een overeenkomst met de ABN dat ik 1 maal per maand een incasso mag uitvoeren, echter moeten er voor bestaande en nieuwe debiteuren verschillende batches worden aangemaakt. Eigenlijk dus gewoon 1 batch, maar voor "Acces Online" 2 batches. Hierdoor wordt iedere maand de batch voor mijn nieuwe debiteuren geweigerd en kan mijn incassobatch (en dus ook mijn bedrijf) nooit door groeien!!!!Iedere maand zou het weer moeten werken en kom ik er de 15e achter dat mijn batch weer is geweigerd. Vervolgens kan ik een Belgisch callcenter inhuren om mijn klanten verzoeken het weer handmatig over te maken, omdat onze bank zijn zaken niet op orde heeft. Gezien onze doelgroep (hardwerkende eenmanszaken) een behoorlijke klus kan ik je vertellen. Buiten alle kosten, tijd en negatieve energie komt dit erg knullig over.

Wel moest ik €500 betalen voor een uitleg over hoe Acces online werkt. Het automatisch incasseren van deze €500 van mijn rekening door de ABN ging wel in 1 keer goed!

Natuurlijk krijg ik als starter ook geen financiering voor een stukje werkkapitaal en is mijn banksaldo behoorlijk aan het opdrogen.

Dit is slechts 1 voorbeeld van wat er fout gaat, maar als ik alle slechte ervaringen van mijn 1e jaar bankieren met de "bank anno nu" moet gaan opsommen, dan kan ik beter een boek gaan schrijven. Andere optie is een "Ik heb een hekel aan de ABN blog" starten. Ik denk dat ik in korte tijd een aardige community kan opbouwen.

Ik overweeg nu naar een andere bank te gaan, echter heb ik niet de illusie dat de ING of Rabo wel ondernemend zijn. Ik hoor de laatste tijd goede verhalen over zakelijk bankieren bij de Deutsche Bank. Iemand hier ervaring mee?

door dvoller op 17 Feb 2012, 15:09