Aanvullende verz. orthodentie boven 22 jaar

2 reacties

Hoi,

Ik ben 25 jaar en ben nu verzekert bij Interpolis. (basis verzekering + tand 1 ster) Ik zou graag een beugel willen maar bij Interpolis krijg ik hiervoor geen vergoeding. Nu wil ik graag een andere verzekering die dit wel gaat dekken. Er zijn natuurlijk heel veel verzekeringsmaatschappijen die dit vergoeden (of een deel hiervan) maar ik vraag me af wat nu het beste is.

Er staat vaak bij "bij ernstige ontwikkeling- of groeistoornissen" maar wanneer is hier sprake van?

Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat als ik nu ga overstappen ik ong. het eerste half jaar geen recht heb op een vergoeding omdat ik naar een andere verzekeringsmaatschappij ga.

Graag hoor ik wat jullie mening hierover is.

Gr. Loenie 86

door Loenie1986 op 21 Dec 2011, 22:53

Loenie1986 schreef:Hoi,

Ik ben 25 jaar en ben nu verzekert bij Interpolis. (basis verzekering + tand 1 ster) Ik zou graag een beugel willen maar bij Interpolis krijg ik hiervoor geen vergoeding. Nu wil ik graag een andere verzekering die dit wel gaat dekken. Er zijn natuurlijk heel veel verzekeringsmaatschappijen die dit vergoeden (of een deel hiervan) maar ik vraag me af wat nu het beste is.

Er staat vaak bij "bij ernstige ontwikkeling- of groeistoornissen" maar wanneer is hier sprake van?

Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat als ik nu ga overstappen ik ong. het eerste half jaar geen recht heb op een vergoeding omdat ik naar een andere verzekeringsmaatschappij ga.

Graag hoor ik wat jullie mening hierover is.

Gr. Loenie 86

Voor sommige verzekeraars geldt inderdaad een wachttijd maar niet bij alle verzekeraars. Bekijk hier het vergoedingenoverzicht voor orthodontie vanaf 18 jaar. In de vergelijking staat vermeld of er een wachttijd van toepassing is of niet.

Er is alleen sprake van ernstige ontwikkeling- of groeistoornissen bij bepaalde medische indicaties.

Zorgverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de zorgverzekering die het beste bij je past.

Gebruikers-avatar
Moderator

door Ellen Glerum op 22 Dec 2011, 15:41